در ۲۴ ساعت گذشته

آذربایجان شرقی با 17 فوتی و 294 بستری کرونایی رکورد 8 ماهه خود را شکست

۱۰ پزشک به علت کرونا در آذربایجان‌شرقی بستری هستند

تبریز(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند که بالاترین میزان بستری در هشت ماه گذشته در یک روز، است.

کد مطلب: ۱۱۳۳۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان شرقی  با 17 فوتی و 294 بستری کرونایی رکورد 8 ماهه  خود را شکست

محمد حسین صومی روز دوشنبه در یک گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه ۱۰ پزشک معروف فعال در خط مقدم مبارزه با کرونا در آذربایجان شرقی به دلیل ابتلا به این بیماری بستری هستند؛گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۹۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند که بالاترین میزان بستری در هشت ماه گذشته در یک روز، است. ۱۲۹۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های آذربایحان شرقی بستری هستند که ۲۶۴ نفر از این تعداد در بخش ویژه بستری بوده و ۱۲۲ نفر به کمک دستگاه ونتیلاتور، نفس می‌کشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریزادامه داد: ۱۸۵ بیمار بستری شده در بیمارستان با بهبودی کامل، ترخیص شدند؛ ولی متاسفانه روزانه حداقل ۵۰۰ فرد مبتلا به کرونا در استان شناسایی می شود.

وی بیان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷ فوتی داشتیم و شهرستان‌های مراغه، عجب شیر، مرند، جلفا، آذرشهر و چاراویماق جزو شهرستان‌های حاد هستند.

صومی افزود: ‌ وضعیت تبریز در ابتدا فوق حاد بود، اما وضعیت دقیق شهرستان‌ها توسط ستاد ملی کرونا مشخص خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه بسیاری از مبتلایان در اورژانس، منتظر بستری هستند؛ از مردم خواست در صورتی که لازم نباشد، از خانه خارج نشوند و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار