معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر:

ائمه معصومین(ع) مفسران اصلی زندگی اسلامی هستند

اسلامشهر(پانا) - مراسم افتتاحیه طرح مصباح الهدی با حضور معاون پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان واحدقرآن،نماز و عترت و روابط عمومی آموزش و پرورش اسلامشهر،از طریق فضای مجازی شبکه شادبرگزارشد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
ائمه معصومین(ع) مفسران اصلی زندگی اسلامی هستند

در این برنامه سولماز زارعی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر در سخنانی با گرامی‌داشت نهم ربیع الاول، سالروز امامت حضرت مهدی(عج) و آرزوی برگشتن شرایط فعلی به حالت عادی و حضور دانش‌آموزان در مراکز مقدس تعلیم و تربیت اظهارکرد: طرح مصباح الهدی از سال تحصیلی 95-94با عنایت به منویات رهبری و در خصوص ترویج ارائه زندگی اسلامی، ایرانی در مدارس کشور و توجه به زندگی وسیره ائمه معصومین(ع) در سطح شهرستان‌های استان تهران آغاز شد.

او در ادامه بیان کرد: در پنج سال برگزاری طرح که با اتفاقات خوبی همراه بود و در سالی که متعلق به امام رضا(ع) بود،شهرستان اسلامشهر با همراهی خوب کادر واحدهای آموزشی و دانش آموزان توانست به رتبه برتر وزارتی دست یابد.

زارعی تصریح کرد: ما زمانی می‌توانیم در طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی در سطح مدارس موفق باشیم که در درجه اول برای خود مربی چرایی طرح بررسی شود و در این جهت تفکر کند و سپس برای دیگر همکاران و دانش‌آموزان بازگو کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش اسلامشهر افزود: ما مسلمانان با استناد به احادیث و و روایات معتبر انبیاء و ائمه معصومین(ع) میتوانیم زندگی خوبی داشته باشیم و در این راستا به حدیث ثقلین توجه کنیم که خوشبختی را در تمسک به قرآن و ائمه اطهار(ع) می‌داند و از طرفی دیگر در سند تحول بنیادین هم ساحت تربیتی، اعتقادی به هدف دانش‌آموزان به حیات طیبه تأکید دارد که همانا رسیدن به زندگی مطلوب در ابعاد فردی و اجتماعی است و این هم با الگو پذیری از زندگی ائمه معصومین (ع) محقق خواهدشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی که جامعه درگیر ویروس منحوس کرونا ویروس است،بهترین فضای حضور دانش آموزان شبکه شاد است و برگزاری مسابقات قرآن، عترت، نماز و فرهنگی،هنری و جشن تکلیف در منازل به صورت استفاده از فضای مجازی تجربه‌ای عالی بود.

زارعی اظهارکرد: در سال جاری نیز کارشناسی قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش اسلامشهر نیز با برخورداری از کانال خود در شبکه شاد و حضور 25000کاربر و همراهی کادر و دانش آموزان واحد‌های آموزشی، طرح مصباح الهدی را در پنج محور با توجه به سیره وزندگی حضرت مهدی (عج) را اجرا خواهندکرد.

خبرنگار: حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار