پیام رئیس آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیر عامل پیامی صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۶۴۲
لینک کوتاه کپی شد
پیام رئیس آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی سید جواد حسینی در پیامی هفته پدافند غیر عامل را گرامی داشت.

متن پیام رئیس سازمان اموزش و پرورش استثنایی به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از چشم انداز های آموزش وپرورش پویا، ارتقای امنیت جامعه است، جامعه ای می تواند با ایجاد سرمایه های اجتماعی، بویژه توسعه اعتماد عمومی ومشارکت اجتماعی، همیشه برای مقابله بابحران ها آماده باشد،که خروجی سیستم تعلیم وتربیت آن شهروندانی با نشاط، مسئولیت پذیر، منظم، یادگیرنده، خلاق وهشیار بوده ومهارت های لازم را برای حضور درعرصه های گوناگون زندگی فردی واجتماعی را کسب کرده باشند.

با رویکرد افزایش آمادگی کشور در مقابل تهدیدات وبحران ها 8آبان ماه، همزمان با سالروز فرمان مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، برای تأسیس شورای عالی پدافند غیرعامل، روز پدافند غیرعامل نام گذاری شده است، این نام گذاری به منظور حفظ سرمایه های شهری با رویکرد مشارکت اجتماعی، حفظ سرمایه‌های ملی در برابر تهدیدات با خودباوری و اقتدار علمی وهمه جانبه، صیانت از مردم دربرابر تهدیدات دشمن، حفظ زیرساخت های کشور، جامعه سالم و آماده در برابر تهدیدات نوین، استحکام‌بخشی و صیانت از زیرساخت‌های سایبری کشور، ارتقای مقاومت و بازدارندگی با توسعه مهارت های شهروندی صورت گرفته است.

در این راستا، سازمان آموزش وپرورش استثنایی به منظور افزایش دانش، بینش وتوانش دانش آموزان با نیازهای ویژه با هدف آموزش و پرورش تمام ساحتی مبتنی بر سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش با اجرایی نمودن چرخش های تحول آفرین در قالب تدوین بسته های تحولی اقدام نموده است.

بسته تحولی " توسعه مشارکت ها، کاهش تمرکز و اجتماعی شدن" با هدف مسئولیت پذیری متقابل ارکان تعلیم وتربیت اعم ازکارکنان ، معلمان ومدیران، مشاوران ونیروی های توانبخشی با اولیای دانش آموزان ونهادهای اجتماعی، با افزایش روحیه خلاقیت،کاهش هزینه های اقتصادی، افزایش توان مالی وشکل گیری احساس هویت جمعی،با چهار برنامه و 21 فعالیت در اولویت های برنامه ای سازمان قرار گرفته است.

بسته تحولی" مدرسه انطباقی" نیز در راستای تحقق جامعه پویا، قوی ویادگیرنده مبتنی بر اصول جامعه دوستدار انسان با حداقل محدویت، توسعه انسان مبنا ونظریه دارایی محور با متناسب سازی محتوا، تجهیزات وفضای آموزش وتوانبخشی، دانش آموزان، والدین ونیروی انسانی وجامعه با سه برنامه و9 فعالیت از دیگر محورهایی است که در دستورکار قرار دارد.

"مداخلات بهنگام وطلایی" با هدف بازنگری برنامه های درسی و فعالیت های آموزشی وتربیتی دوره پیش دبستانی بر اساس اسناد تحولی وبرنامه درسی نیز یکی دیگر از بسته های تحولی است.

ارتقای فرهنگ مطالعه، تفکر وهمدلی با برنامه های بریل آموزی و نهضت آموزش زبان اشاره پیگیری می شود، همچنین، در این راستا، افزایش کمی وکیفی تولیدات آموزشی وتربیتی وتوانبخشی از برنامه های استمراری است،که در کتاب برنامه این سازمان به آن اشاره شده است.

لزوم آمادگی کادر درمان برای پذیرش دانش آموزان با نیازهای ویژه درقالب بسته ها وفیلم های آموزشی به ویژه برای دانش آموزان ناشنوا درپاندمی بیماری کرونا، توسعه آموزش های دیجیتالی و مجازی، در بستر شبکه شاد،ایجاد بانک محتوای الکترونیکی، تعریف قطب های آموزشی تولید محتوای دیجیتالی نیز از جمله برنامه هایی است،که برای توسعه توانمندی های دانش آموزان با نیازهای ویژه اجرایی شده است.

در شرایط شیوع بیماری کرونا، سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور، به موازات برنامه های بلندمدت، میان مدت وعملیاتی که به منظور تحقق اهداف آموزش و پرورش پویا در دستور کارخود دارد، برای همه گروههای دانش آموزان تحت پوشش، پروتکل های آموزشی در شرایط مختلف بیماری در سال تحصیلی 1400-1399 تدوین وابلاغ نموده ومدارس دانش آموزان با نیازهای ویژه با رعایت دستورالعمل های موجود، برای ارائه خدمات آموزشی وپرورشی وتوانبخشی در شرایط مختلف آمادگی کامل دارند.

هفته پدافند غیرعامل فرصت مغتنمی است، تا مسئولین و نهادهای اجتماعی، اقشار مردم در این اصل بسیار اساسی و مهم که کاهش آسیب پذیری و ارتقاء پایداری ملی را بدنبال خواهد داشت و مدیریت بحران در شرایط ویژه را تسهیل می کند، تامل نموده وبرنامه های خود را مورد بازنگری قرار دهند.

هفته پدافندغیر عامل را که در سال 1399 با شعار«مقاومت فعال، تاب آوری حیرت انگیز، ایران قوی» با اجرای پدافند مردم محور، خانواده آماده و جامعه مستحکم و ملی سازی فضای سایبری، آینده ای مقتدر در راستای گذشته ای پر افتخار، جهش تولید وپیروزی در جنگ اقتصادی، نهادینه سازی مصونیت در زیرساخت ها باتفکر بسیجی تعریف شده است، به همه فعالان و دست اندرکاران این عرصه خطیر تبریک می گویم و با قدر دانی از دستاوردهای این حوزه ،توفیق، سربلندی، اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری و انسجام، وحدت وهمدلی ملت بزرگ ایران، از درگاه خدواند سبحان مسالت می نمایم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار