مدارس شاهد شناسنامه‌دار می‌شوند

تهران (پانا) - دومین جلسه ویدئو کنفرانس اداره شاهد و ایثارگران استان اصفهان با حضور مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، مشاور مدیر کل، رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران استان، کارشناسان شاهد و ایثارگران نواحی و مناطق و مدیران مدارس شاهد استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
مدارس شاهد شناسنامه‌دار می‌شوند

به گزارش اداره شاهد و امور ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا رزاقی در این جلسه استان اصفهان را به عنوان قطب بسیار مهم، تعیین کننده و موثر در حوزه تعلیم و تربیت کشور معرفی کرد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران در ادامه به سه نکته و مفهوم اساسی ‹‹جایگاه، ماموریت ها و انسجام مدارس شاهد›› اشاره کرد و گفت: سازوکار عملیاتی جایگاه مدارس شاهد، به مفاهیم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد گره خورده و این ضرورت جایگاه مدارس شاهد است همچنین اصلی ترین ماموریت مدارس شاهد ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی دانش آموزان طرح شاهد و جامعه ایثارگری است با اذعان به این که دانش آموزان ما با مدارس عادی تفاوتی ندارند و در مسابقه با مدارس دیگر نیستند، اما مدارس شاهد می توانند مدارسی در تراز سند تحول، به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند. لذا برای محقق کردن این ماموریت ها، ضروری است بر اساس یک مدل منسجم و استاندارد، فعالیت هایمان را پیش ببریم به گونه ای که در جای جای استان ها و کشور، مدارس شاهد به لحاظ چهارچوب دارای شرایط یکسان باشند. تولید و اجرای شناسنامه مدارس شاهد، در حقیقت، یک استراتژی برای تحقق این سه نکته یعنی جایگاه، ماموریت ها و انسجام مدارس شاهد است.

رزاقی در ادامه به تفاوت های آموزش در کلاس درس و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: عمده صاحب نظران و متفکران تعلیم و تربیت معتقدند که اساسا یادگیری در فضای مجازی قابل مقایسه با فضای حقیقی نیست چرا که فرایند آموزشی در کلاس درس چند طرفه است ولی این فرایند در فضای مجازی تقریبا یک طرفه است ولی ما و معلمان لازم است مسائل را واقعی ببینیم و بدانیم فضای آموزشی شبکه شاد، می تواند بستری باشد برای استمرار فرایند یاددهی و یادگیری بدون آسیب یا باکمترین آسیب.

در ادامه اسدی نماینده مدیران مدارس ایثارگران استان اصفهان، مسائل و مشکلات این مدارس را مطرح کرده و اصفهانیان معاون اداره کل شاهد و امور ایثارگران وزارت متبوع، در این زمینه راهنمایی های لازم را ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار