تشریح روند تحت پوشش قرار گرفتن شهدای سلامت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران

تهران (پانا) - مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران در برنامه «روی خط خبر» شبکه خبر به تشریح روند تحت پوشش قرار گرفتن شهدای سلامت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۳۳۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
تشریح روند تحت پوشش قرار گرفتن شهدای سلامت توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایثار، سیدنورالدین علم بلادی با اشاره به درخواست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مقام معظم رهبری مبنی بر اطلاق عنوان شهید خدمت به مدافعان سلامتی که جان خود را برای درمان و سلامتی مردم از دست داده‌اند، افزود: پس از موافقت رهبر معظم انقلاب با این مسئله، گردش کاری در شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت و مقرر شد این عزیزان به‌عنوان شهید خدمت و در حکم شهید تلقی شوند.

وی افزود: پس از طی مراحل قانونی این مسئله، آیین‌نامه آن ابلاغ شد و خوشبختانه در هفته گذشته با پیگیری مجدانه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران این دستورالعمل نهایی شد. کمیته‌ای ملی نیز متشکل از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، رییس سازمان برنامه‌وبودجه و رییس سازمان امور اداری و استخدامی برای پیگیری و اجرای نحوه تشکیل پرونده و بررسی مستندات و مدارک شهدای خدمت شکل گرفت.

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ابلاغ دستورالعمل تشکیل پرونده شهدای خدمت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: بر اساس این دستورالعمل کمیته‌هایی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور تشکیل می‌شود که متشکل از رییس دانشگاه، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است. در این کمیته مصادیق شهدای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعیین می‌شود و پرونده‌های این عزیزان تشکیل و به کمیته ملی ارسال می‌شود.

علم بلادی افزود: در این کمیته ملی که در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مستقر است، پرونده‌ها بررسی می‌شوند و مواردی که منطبق با مصادیق ابلاغی آیین‌نامه مربوطه هستند به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال می‌شود و این عزیزان به‌عنوان شهدای خدمت تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرند و در حکم شهید تلقی خواهند شد و از خدمات بنیاد بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه پرونده‌ها در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال جمع‌بندی هستند افزود: در هفته جاری نخستین مرحله از این پرونده‌ها در جلسه‌ای در بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد بررسی قرار می‌گیرد تا احراز شهادت این عزیزان نهایی شود و تحت پوشش قرار گیرند.

مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: امیدواریم با تلاشی که از سوی مجموعه‌های دانشگاهی علوم پزشکی سراسر کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال انجام است، این پرونده‌ها در اسرع وقت تکمیل و تحت پوشش قرار گیرند تا بخشی از دغدغه‌های خانواده‌های این عزیزان برطرف شود.

علم بلادی در پایان در خصوص مصادیق این شهدا توضیح داد: کادر درمانی که مستقیماً در بخش‌های بیمارستانی و بهداشتی در مقابله با بیماری کرونا مشغول به فعالیت بوده و جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از دست داده‌اند مشمول عنوان شهید خدمت می‌شوند. خدماتی که شامل خانواده‌های این عزیزان می‌شود نیز همانند سایر شهدا خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار