تفاهم‌نامه گفتمان جهادی بین سازمان بسیج سازندگی و بنیاد روایت فتح امضا شد

تهران (پانا)- تفاهم نامه عمومی شدن گفتمان جهادی بین سازمان بسیج سازندگی کشور و بنیاد روایت فتح با حضور رییس سازمان بسیج سازندگی کشور و مدیرعامل بنیاد روایت فتح امضا شد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۴۰۵
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم‌نامه گفتمان جهادی بین سازمان بسیج سازندگی و بنیاد روایت فتح امضا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی، سردار محمد زهرایی در آئین امضای این تفاهم نامه اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه بین بنیاد روایت فتح و سازمان بسیج سازندگی؛ هم افزایی و همدلی بسیار خوبی برقرار خواهد شد.

وی با تبیین عناصر گفتمان جهادی گفت: بایدهایی در عمل جهادی وجود دارد که باید به منصه ظهور برسد. امروز رویکردهای جهادی، مثل کربلای اقتصادی و عاشوراهای محرومیت زدایی داریم و اینکه چه کسی می‌تواند پرچم‌دار این عرصه باشد مسئله بسیار مهمی است. از این رو نیاز به خط شکن هایی داریم، مثل گروه های جهادی که در کمک مومنانه، ضدعفونی معابر و تغسیل اموات کرونایی و غیره در خط مقدم بودند.

رییس سازمان بسیج سازندگی با بیان اینکه در حوزه هنر نیاز به خط شکن‌های فرهنگی، هنری و رسانه ای اثربخش داریم، گفت: برای ما موضوعات، شیوه‌ها و تاکتیک‌های جنگ (مثلا در عرصه هنر) تغییر کرده است اما ماهیت همان تقابل حق و باطل (در هنر و فرهنگ) می باشد.

زهرایی با اشاره به اهمیت اثرها و تولیدات بنیاد روایت فتح گفت: حرکت تاریخی، هنری و تولیدی شهید آوینی نمونه‌ای از اثرهای ماندگار از خاطرات هشت سال دفاع مقدس است. این نوع از روایت‌گری مثل این است که در زمان جنگ زیست می‌کنیم و اثر این تولیدات در ذهن‌هایمان هنوز باقی مانده و حک شده است.

وی افزود: بعد از سی سال تولیدات روایت گری روایت فتح هنوز می‌توانیم همان برانگیختگی اجتماعی را در وجودمان حس کنیم. در این راستا می‌توان به توصیه ۹ بندی مقام معظم رهبری به گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی که فرمودند: «کارهای خود، پیشرفت های خود، موفّقیّت های خود، توانایی‌های روزافزون خود را به‌ شکل هنرمندانه به اطّلاع همگان برسانید. نشان دهید که جهادِ موفّق شما که فقط بر گوشه‌ای از ظرفیّت های انسانی کشور متّکی است، چقدر زیبا و شوق‌انگیز است»، اشاره کرد.

رییس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: بنیاد روایت فتح با سابقه خوب و بسیار درخشانی که در حوزه تولید فیلم مقاومت و دفاع مقدس دارد، می‌تواند با کمک شبکه‌ها و هسته‌های گروه جهادی و مدیریت روابط عمومی و فرهنگی (با ادبیات منهای نفت) سازمان بسیج سازندگی به یک ظرفیت سازی و هم افزایی هنری، فرهنگی و رسانه‌ای برسد.

مدیرعامل بنیاد روایت فتح هم در این نشست گفت: کنار هم قرار گرفتن ظرفیت‌هایی مثل گروه های جهادی، سازمان بسیج سازندگی و روایت فتح می‌تواند برای رسالت عمومی شدن گفتمان جهادی موثر باشند.

به گفته محمد نادری در این خصوص می توان به بسیاری از توانایی ها مثل رفتار و شخصیت جهادی پرداخت و نیاز به کار اساسی هنری، فرهنگی و رسانه ای دارد و حلقه مفقوده آن بین این جلسات می‌باشد.

مدیر عامل بنیاد روایت فتح یادآورشد: یک سری از سوژه‌ها و موضوعاتی هست که از بنیاد روایت فتح بر نمی‌آید و یک سری تولیدات هنری هم وجود دارد که از سازمان بسیج سازندگی نمی‌توان انتظاری داشت. ان‌شاء الله با همکاری فی مابین می‌توان این خلاء های رسانه ای و فرهنگی را جبران کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار