کانون‌یاریگران زندگی شهرستان قرچک تشکیل شد

قرچک (پانا)- معاون پرورشی‌و‌تربیت‌بدنی شهرستان‌قرچک گفت سی‌درصد واحد‌های آموزشی شهرستان قرچک به عنوان کانون‌های یاریگری منتخب معرفی و برنامه‌های متنوعی برای این واحد‌‌‌‌‌های آموزشی در نظر گرفته شده‌است.

کد مطلب: ۱۱۳۳۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد
کانون‌یاریگران زندگی شهرستان قرچک تشکیل شد

مهدی دهقانی در تشریح طرح‌هایی که توسط آموزش و پرورش در حوزه پیشگیری از آسیب‌های‌اجتماعی اجرا می‌شود، گفت: در سال تحصیلی جدید مهمترین طرحی که مورد تاکید است و با همکاری ستاد مبارزه با مواد‌مخدر به اجرا در می‌آید طرح یاریگران ‌زندگی است.
دهقانی افزود: برنامه کانون ‌یاریگران ‌زندگی، با هدف ظرفیت‌سازی برای جلب مشارکت همسالان در پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر، طراحی و تدوین شده است. در این برنامه، کوشش بر این است با تشکیل و شبکه‌سازی همیاری‌های دانش‌آموزان و ذینفعان مدرسه و محله، همچنین با توانمندسازی ایشان در زمینه پیشگیری ‌اولیه از اعتیاد و رفتارهای ‌پرخطر، زمینه‌ای فراهم شود که دانش‌آموزان ، به همراه والدین، مدرسه و ذینفعان محلی، تمامی فرایند شناسایی رفتارهای پرخطر دانش‌آموزان تا تدوین راهکارهای پیشگیرانه، طراحی، حمایت‌جویی، اجرا و مستندسازی پروژه‌های کوچک مدرسه‌ای را خود برنامه‌ریزی و مدیریت نمایند.
معاون‌پرورشی‌ و تربیت‌بدنی شهرستان ‌قرچک اهداف‌ اختصاصی این طرح را این‌گونه بیان کرد: گسترش نرخ پوشش،ارتقاء کیفیت برنامه « کانون یاریگران زندگی»،هویت بخشی و شبکه‌سازی « کانون یاریگران زندگی» ،حمایت‌جویی ، اجرا و مستندسازی پروژه‌های کوچک « کانون یاریگران زندگی»
در این راستا ۳۰ درصد واحد‌های آموزشی شهرستان قرچک به عنوان کانون های‌ یاریگری منتخب معرفی و برنامه‌های متنوعی برای این واحد‌های آموزشی در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار