شعب ویژه رسیدگی به جرایم مرتبط با حمایت از آمران به معروف تشکیل می‌شود

تهران (پانا) - معاون قضایی دادستان کل کشور در امور نظارت بر دادسراها از دستور دادستان کل کشور مبنی بر تشکیل شعب تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم موضوع قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دادسراهای سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
شعب ویژه رسیدگی به جرایم مرتبط با حمایت از آمران به معروف تشکیل می‌شود

به گزارش دادستانی کل کشور، عبدالصمد خرم‌آبادی افزود: به دستور حجت الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، شعب تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم موضوع کانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دادسراهای سراسر کشور تشکیل خواهد شد.

این مقام قضایی اظهار داشت: ماده ۱۱ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر مصوب ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی قوه قضاییه را مکلف کرده است به منظور تسریع در رسیدگی به جرایم موضوع این قانون، شعب ویژه ای از دادسراها و دادگاه‌ها را به اینامر اختصاص دهد.

خرم آبادی ادامه داد: دادستان محترم کل کشور در اجرای این ماده قانونی به موجب بخشنامه‌ای به دادستان‌های سراسر کشور تاکید کرده است چنانچه تاکنون شعبه ای از دادسراها را به این امر اختصاص نداده‌اند در انجام این کار تسریع کنند.

این مقام قضایی اضافه کرد: با توجه به اینکه دادستان‌ها به موجب قانون عضو ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان‌ها هستند، در بخشنامه دادستانی کل کشور، همه دادستان‌ها مکلف شده‌اند حداکثر استفاده را از ظرفیت این ستادها برای پیشگیری از وقوع جرایم به عمل آورند و با نظارت بر حسن اجرای قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نقش موثری در ترویج وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ایفا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار