مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد :

خانواده ها در پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان مشارکت کنند

کرج (پانا)- پروژه کنترل وزن و چاقی دانش‌­آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم با حضور مسوولان کشوری، استانی و مدیران و معلمان تربیت بدنی استان البرز در بستر شبکه شاد افتتاح شد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۳۱۱
لینک کوتاه کپی شد
خانواده ها در پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان مشارکت کنند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: هفته تربیت بدنی فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری، توسعه و اجرای طرح ها و برنامه‌های شاداب و پرطرفدار تربیت‌بدنی و ورزش دانش‌آموزی است.

سالارقاسمی افزود: ما در عرصه تعلیم و تربیت، مکلفیم درهر شرایطی از جمله وضعیت فعلی شیوع ویروس کرونادر جامعه از سلامت جسم و جان دانش آموزان حفاظت کنیم.

وی بیان کرد: برای تحقق سند تحول بنیادین و دستیابی به تعلیم و تربیت تمام ساحتی، باید در سایه آموزه‌های آن، با اجرای طرح هایی چون کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با نام " کوچ " در ایام کرونایی به سلامت جسم دانش آموزان توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: آموزش ‌و پرورش البرز با بهره گیری از توان مربیان و معلمان مجرب و توانمند درس تربیت بدنی در تلاش است تا با نوآوری و توجه به ویژگی‌های سنی دانش آموزان، مجموعه‌ای از طرح‌های ورزشی را به مرحله اجرا درآورد.

قاسمی اضافه کرد: دراین وضعیت کرونایی در حوزه ورزش دانش آموزی از روش های نوین درفضای مجازی برای ترغیب دانش آموزان به ورزش در خانه، تقویت روحیه نشاط و سلامت آنان استفاده کنیم تا کاهش دغدغه های اولیا را دراین زمینه درپی داشته باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش عنوان کرد: از دانش آموزان و والدین در دوره های مختلف تحصیلی می‌خواهم که با انجام روزانه نرمش و فعالیت های ورزشی مناسب در فضای خانه و همچنین طرح کوچ زمینه سلامت، شادابی، توانمندی و مهارت‌های خویش را ارتقا بخشند.

وی گفت: در این شرایط خاص کرونایی از والدین انتظار می رود همانند گذشته، با دغدغه داشتن فرزندانی بااخلاق، سالم، بانشاط، ماهر، جمع‌گرا، مسئولیت‌پذیر، وظیفه‌شناس و خودباور، حمایت لازم را از شرکت فرزندان خویش در برنامه‌های سلامت محور و نشاط‌ آفرین تربیت ‌بدنی از جمله طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان را به عمل‌آورند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در هفته تربیت ‌بدنی وضعیت جسمی دانش‌آموز مورد سنجش قرار می گیرد و سپس مرحله مشاوره و آموزش به خانواده‌ها و مدارس آغاز می‌شود.

وی مهمترین هدف اجرای طرح کوچ را نجات دادن نسل آینده از اضافه وزن ذکر کرد.

قاسمی تغییر سبک زندگی به لحاظ تغدیه، پرداختن به ورزش، بهره مندی از رژیم غذایی سالم، ایجاد زیرساخت مناسب برای بازی های کودکانه را با مشارکت والدین در خانه برای هدایت و رعایت دانش آموزان در پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان ضروری دانست.

رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور نیز در این آیین اظهار کرد: با تدبیر وزیر آموزش و پرورش و معاونت تربیت بدنی و سلامت این وزارتخانه با توجه به ساحت های سند تحول بنیادین این پروژه مهم برای حفظ سلامت دانش آموزان عملیاتی شد که نیاز به مشارکت خانواده ها دارد.

حسین بابویی خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه ملی باعث ترویج و گسترش سبک زندگی سالم، فعالیت‌های جسمانی و تناسب وزن در بین دانش آموزان می شود.

وی با بیان اینکه این پروژه با توجه به شرایط شیوع کرونا درمدارس آغاز شده است، یادآور شد: اجرای آن، نقش موثری در تأمین سلامت عمومی امروز و آینده افراد دارد.

وی بیان کرد: در این ایام که اجرای فعالیت های تربیت بدنی و ورزش در مدارس به صورت حضوری امکان پذیر نیست، وزارت آموزش و پرورش توانست از طریق شبکه شاد زمینه فعالیت بدنی دانش آموزان را با اجرای این برنامه فراهم آورد.

بابویی یادآور شد: توسعه و ارتقای پایدار تربیت بدنی ورزش در سطح ملی و بین المللی تمام کشورها ریشه در تربیت بدنی و ورزش دانش‌آموزی آن کشورها دارد.

وی در پایان ادامه داد: در ایران نیز ریشه و بنیان ورزش همگانی و ورزش قهرمانی و حرفه‌ای را می‌بایست در تربیت بدنی و ورزش مدارس جستجو کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار