شورای دانش آموزی، بستر مناسبی برای تربیت اجتماعی است

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت شوراهای دانش آموزی بستر مناسبی برای تربیت اجتماعی دانش آموزان است که مسوولیت پذیری و مشارکت جویی آنان را تقویت می کند.

کد مطلب: ۱۱۳۳۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد
شورای دانش آموزی، بستر مناسبی برای تربیت اجتماعی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، «قدرت اله قاسمی» افزود: دانش آموزان با ورود به این فعالیت ها مسوولیت پذیری، مشارکت‌جویی و مشارکت پذیری را به صورت میدانی و تجربی تمرین می کنند.

وی ادامه داد: در عصر جدید مفاهیمی همچون انتخاب، تصمیم‌گیری، همراهی و همکاری و احساس مسئولیت از اصول بنیادین زندگی اجتماعی به شمار می آید.

قاسمی گفت: بر این اساس برای اینکه دانش آموزان بتوانند با این مقولات تربیتی و انسانی و اجتماعی بیشتر آشنا شوند انتخابات شورای دانش آموزی از مظاهر تجلی اراده های دانش آموزی برای بهره مندی از همه ظرفیتهای مدرسه، در جهت پیشبرد امور به شمار می آید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بیان کرد: بر این اساس بیست و سومین انتخابات شورای دانش آموزی با شعار «شورای دانش آموزی طلایه دار گام دو انقلاب» در مدارس استان برگزار می شود.

قاسمی خاطر نشان کرد: این فعالیت تربیتی به تحقق اهداف بلند نظام تربیتی از قبیل این حس مسئولیت پذیری در نسل آینده، ترسیم شعار دانش آموز محوری و دانش آموز باوری، تربیت نیروی انسانی و شهروند با توانایی های سیاسی و اجتماعی، تکریم عملی دانش آموزان استفاده از دیدگاه‌های آنان کمک شایسته ای می کند.

این مقام مسئول افزود: این دوره از انتخابات به صورت الکترونیکی در بستر شبکه دانش آموزی «شاد» روز سه شنبه 6 آبان ماه همزمان با سراسر کشور و با پیام وزیر محترم آموزش و پرورش ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار