جمعی از دانش آموزان منطقه ۵ در گفت‌وگو با پانا:

تحت هر شرایطی به درس خواندن ادامه می‌دهیم

تهران (پانا)‌- مهر ۹۹ هم پایان یافت و ویروس کرونا همچنان جولان می دهد و آنچه که باقی می ماند امیدواری برای روزهایی است که باز هم صدای شادی و شور دانش آموزان در مدارس کشور طنین انداز شود. دانش آموزان منطقه5 از دلتنگی های و دغدغه های این روزهایشان سخن گفتند.

کد مطلب: ۱۱۳۳۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تحت هر شرایطی به درس خواندن ادامه می‌دهیم

مهر ماه سال ۹۹ رنگ و بویی متفاوت دارد و این ماه برای دانش آموزان با بی مهری آغاز شد. دیگر از ذوق و شوق خرید روپوش و کیف و کفش و دفتر نو خبری نیست.
ویروس کرونا آنان را از لذت دیدار دوستان جدید و قدیم محروم کرد و حالا باید از راه دور درس بخوانند و از طریق فضای مجازی به دوستی هایشان ادامه دهند.

تعدادی از دانش آموزان مجتمع آموزشی حضرت مریم (س) در منطقه ۵ تهران که تمامی مقاطع تحصیلی در آن تدریس می شود در گفت و گو با پانا از نقاط ضعف و قوت آموزش از راه دور گفتند.

حنانه، دانش آموز پایه نهم معتقد است که ارتباط رودررو با معلمین تاثیر بیشتری در یادگیری دروس دارد.
وی افزود: «سرعت پایین اینترنت از مشکلات تدریس از راه دور است که گاهی اوقات قطع و وصل شدن صدای معلم و یا دیر بازشدن پیام های ارسالی را درپی دارد.»

هستی، دیگر دانش آموز این مجتمع نقطه نظر دیگری دارد. وی فرق چندانی بین آموزش حضوری و غیرحضوری نمی داند و عنوان کرد: «با این شرایط چاره دیگری نیست و دانش آموز درسخوان تحت هر شرایطی می بایست خود را با این روش وفق داده و درس خود را بخواند.»

مبینا، دانش آموز مقطع دهم به این موضوع اشاره کرد که: «یادگیری دروسی مانند ریاضی در شبکه شاد بسیار مشکل بوده و واقعا نگران نمرات پایان سال خود هستم.»

در این خصوص ریحانه، دانش آموز مقطع هفتم نظر متفاوتی دارد و معتقد است: «غیر از مشکلات مربوط به زیرساخت های مخابراتی، با تدریس از راه دور هیچ مشکلی ندارم و این روش می تواند آغاز دوران جدیدی در روش تدریس باشد.»

وانیا، یکی دیگر از دانش آموزان مقطع نهم گفت: «هر طور که باشد با مشکلات این نوع روش تدریس کنار می آییم اما دوری از همکلاسی ها و معلمان باعث خستگی شده و بی صبرانه منتظر دیدار آنها هستم.»

*باران اقبال، خبرنگار دانش آموز منطقه۵

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار