آموزش در روزهای سیاه کرونایی از طریق شاد

تهران (پانا) - روزهای زیبای پاییزی اما سرشار از غم و اندوه در حال گذر است. کرونا شوک بسیار بزرگی است که همه جهان را محو خود کرده است و در پی آن مشکلات و آسیب هایی را هم با خود آورده است. از جمله این مشکلات می‌توان به طریقه آموزش اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
آموزش در روزهای سیاه کرونایی از طریق شاد

هرسال دانش آموزان برای شروع ماه مهر شور و حال زیادی برای آغاز یک سال جدید همراه با لوازم جدید و دوستان جدید داشتند، اما متاسفانه امسال شور و حال آنها چون گذشته نیست. در این وضعیت که آموزش از راه دور و از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد، کار برای دانش آموزان و معلمان دشوار شده است. دانش آموزان دبیرستان سعدی از دغدغه های این روزهای شان با پانا گفت و گو کردند.

فاطیما قربانی، یکی دانش آموزان پایه هفتم دبیرستان سعدی با اشاره به دیر ارسال شدن تکالیف برای معلمان به عنوان یکی از شکایت های او و بیشتر دانش آموزان گفت: از دیگر مشکلات شبکه شاد می‌توان به خطاهای مکرر آن اشاره کرد و در نتیجه باز نشدن فیلم ها و صوت ها. البته این شبکه مزایایی هم دارد که یکی از مزایای این شبکه آموزشی این است که فقط و فقط برای دانش آموزان و معلمان است و گروه های متفرقه در آن تشکیل نمی‌شود، پس مثل شبکه های دیگر قابل هک شدن نیست.
هلن صفریان، دانش آموزی از منطقه 4 در رابطه با این موضوع گفت: دانش آموزان در هر شرایطی به دنبال کسب علم هستند، اما در بستر شاد مشکلات زیادی وجود دارد که ممکن است گاهی آزار دهنده باشد. او در ادامه گفت: مدارسی که بخواهند دانش آموزانشان پیشرفت کنند از شبکه های اجتماعی دیگری استفاده می‌کنند. کار با این شبکه به قدری مشکل است که گاهی باعث افت تحصیلی نیز می‌شود. او در ادامه درخواست بررسی و اهمیت به این موضوع را مطرح می‌کند.
والدین یکی از دانش آموزان گفت: نگران فرزندم هستم. مدام در گوشی فعالیت می‌کند و این باعث مشکلاتی چون ضعف بینایی و ... می شود.
وی درخواست کرد زمان بندی کلاس ها را کمتر کنند تا دانش آموزان و معلمان کمتر اذیت شوند.
در این روزها دل همه دانش آموازن آزرده و غمگین است. آنها دوست داشتند مثل سال های گذشته یک سال را در کنار دوستانشان با حال و هوای دیگر روی نیمکت های چوبی بگذرانند. اما افسوس که شرایط بسیار حساس و نگران کننده است. امید به اینکه هر چه سریعتر زندگی به رنگ قبلی خود برگردد با همان شور و حال و خوشحالی.


*سارا آب نیکی، خبرنگار دانش آموز منطقه4

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار