باستانی: 13آبان فرصتی برای تربیت بعد سیاسی دانش آموزان است

برنامه های سازمان دانش آموزی شهر تهران در روز ۱۳ آبان اعلام شد

تهران (پانا) - عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران در گفتگو با پانا درباره برنامه های روز دانش آموز که بصورت مجازی و در بستر شبکه شاد برگزار می شود، سخن گفت.

کد مطلب: ۱۱۳۳۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
باستانی: 13آبان فرصتی برای تربیت بعد سیاسی دانش آموزان است

باستانی با اشاره به اینکه در مناسبت 13 آبان امسال به دلیل شیوع کرونا مدارس بصورت مجازی آموزش های خود را انجام می دهند، گفت: با توجه به وضعیت خاص کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه ها ی ویژه 13 آبان بیشتر در بستر شبکه شاد برای دانش آموزان ارایه می شود. البته مجازی بودن آموزش ها قطعا تاثیری بر رویکرد برنامه ها ی ملی و مناسبتی ندارد و امسال سازمان دانش آموزی تمام تلاش خود را می کند تا به سمت کیفیت بخشی بیشتر و محتوا دادن به برنامه های 13 آبان حرکت کند.
وی افزود: سازمان دانش آموزی شهر تهران نیز تمام تلاش خود را می کند تا فلسفه این روزملی را در قالب بستر شبکه شاد برای دانش آموزان بیان کند. این مهم با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی است تا دانش آموزان با اندیشه امام راحل و رهبرمعظم انقلاب آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا نباید مانع کم رنگ شدن برنامه های ویژه روز 13 آبان شود، اضافه داد: برای تقویت روحیه استکبار ستیزی دربین دانش آموزان می توان از بسترشبکه شاد استفاده کرد. از این رو پویش دانش آموزی سیزده آبان در بستر شبکه شاد برگزار می شود.
باستانی درباره محورهای موضوعی این پویش گفت: اجرای سرود، معرفی 13 آبان57 و نهضت انقلابی دانش آموزان، معرفی الگوهای دانش آموزی انقلابی، معرفی اسناد لانه جاسوسی و جنایات ضد بشری از جمله محورهای موضوعی پویش دانش آموزی 13 آبان است.
رییس سازمان دانش آموزی شهر تهران درباره شرایط تولید آثار دانش آموزی گفت: دانش آموزان می توانند در فضای خانه یا استودیو یا فضای باز مدرسه آثار خود را تولید کنند و در قالب فیلم های حداکثر 100 ثانیه ای تا پایان 7آبان ماه به سامانه ارتباطی پیشتازان (ساپ) که همان کانال سازمان دانش آموزی در شبکه شاد است، ارسال کنند.
باستانی گفت: دانش آموزان می توانند آثار خود را در قالب فیلم نمایشی، انیمیشن، مستند و یا ترکیبی با فرمت MP3 و حداکثر حجم MB20 فاقد آرم و یازیرنویس ارسال کنند.
باستانی در پایان برگزاری این نوع برنامه های فرهنگی را در جهت ابعاد ساحت های ششگانه مورد تاکید در سند تحول بیان کرد و افزود: تربیت سیاسی دانش آموز مهم است و مناسبت های مختلف ایام الله ها و مناسبتهای مذهبی و انقلابی زمینه ساز و تقویت گر تربیت سیاسی دانش آموزان محسوب می شود و باید از فرصتهای بوجود آمده در این زمانها برای تقویت بعد سیاسی دانش آموزان نهایت استفاده ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار