جشنواره فیلم کودک اصفهان فرصتی برای تحکیم پیوند خواهرخواندگی

اصفهان ( پانا) - شماری از شهرداران شهرهای خواهرخوانده نصف جهان در پیام‌هایی به جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان برگزاری آن را تبریک گفتند.

کد مطلب: ۱۱۳۳۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره فیلم کودک اصفهان فرصتی برای تحکیم پیوند خواهرخواندگی

به گزارش روابط عمومی جشنواره فیلم کودک، شهرداران فرایبورگ، داکار، بعلبک، کوالالامپور و ایسی له مولینو در پیام‌هایی ویدئویی به سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان برگزاری این جشنواره به صورت مجازی را در شرایطی که آموزش و زندگی کودکان به دنبال شیوع ویروس کرونا با چالش‌های جدی رو به رو شده است فرصتی برای پشتیبانی از کودکان عنوان کردند.

جشنواره فیلم کودک یک فرصت عالی

«مارتین هورن» شهردار فرایبورگ به مناسبت افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان اظهار کرد: همکاری واقعی و دوستی صمیمی میان شهرهای اصفهان و فرایبورگ وجود دارد. به شما بابت برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: دو سال پیش و در ۳۴ سالگی به عنوان شهردار این شهر انتخاب شدم و به همین دلیل جوان‌ترین شهردار در کل آلمان محسوب می‌شوم. معتقدم این جشنواره فیلم به دلیل تمرکز بر کودکان و نوجوانان یک فرصت عالی است چرا که کودکان و نوجوانان به آینده ما تعلق دارند و در عین حال، متعلق به زمان کنون ما نیز هستند بنابراین ما باید این دو گروه را در کانون توجه و تمرکز تمامی جامعه را قرار دهیم.

شهردار فرایبورگ گفت: در این جشنواره دو فیلم آلمانی نیز حضور دارند و با احترام از سوی دوستان شما در فرایبورگ امیدوارم در این شش روز از فیلم‌های متنوع و مختلف لذت ببرید، سرگرم باشید، سالم بمانید و مراقب خود باشید. مشتاق اولین بازدید خود از اصفهان هستم.

برگزاری جشنواره در شرایط کرونا برای کودکان مانند اکسیژن است

«آندره سانتینی» شهردار شهر ایسی له مولینو فرانسه پیام تبریک خود را به جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان ارسال کرد و حفظ چنین رویدادی را ضروری دانست.

آندره سانتینی درباره برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: تفاهم نامه دوستی ایسی در سال ۲۰۱۸ با محله جلفای اصفهان امضا شده است. من علاقه شخصی و بسیار ویژه‌ای به تمدن ایرانی دارم و همین امر موجب شد تا دولت محلی ما دانش ساکنین این شهر درباره فرهنگ ایرانی را ارتقا دهد.

وی ادامه داد: فرهنگ سحرآمیز هزار ساله ایران، جشن نوروز یا شعر و موسیقی ایرانی همواره در کانون توجه ایسی‌له‌مولینو قرار داشته است. همان‌گونه که ایران باستان با ظرافت و غنای ادبیات، موسیقی، معماری و فلسفه مردمان فرانسه را مجذوب خود ساخته است به علاقه زیاد ایرانی‌ها نیز به فرهنگ فرانسه آگاه هستم و معتقدم که تبادلات فرهنگی ضروری است، چرا که موجب درک متقابل بهتر می‌شود و صلح را به دنبال دارد.

شهردار ایسی له مولینو فرانسه تصریح کرد: با برقراری دوستی رسمی ما در سال ۲۰۱۸، ایسی‌له‌مولینو و اصفهان به نخستین دولت‌های محلی ایران و فرانسه تبدیل شده‌اند که به همکاری با یکدیگر مبادرت ورزیده‌اند و پیوندهای تاریخی میان دو کشور را مجسم ساختند. قرار است همکاری ما چند وجهی باشد تا شهروندان هر دو طرف از آن منتفع شوند.

آندره سانتینی جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان رویدادی ضروری برای کودکان و نوجوانان دانست و گفت: بابت برگزاری این جشنواره در این شرایط بهداشتی به شما تبریک بگویم. کودکان آینده ما هستند و به همین دلیل موظف هستیم حداکثر فرصت‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا به شهروندان ماهر و فاضل بدل شوند.

وی ادامه داد: اصفهان و ایسی‌له‌مولینو هر دو، شهرهای دوستدار کودک یونیسف هستند و این نشان می‌دهد آموزش و محیط زندگی کودکان اولویت این دو شهر است. است.

شهردار ایسی له مولینو فرانسه گفت: شرایط کنونی جهان نگرانی فراوانی به ویژه برای این گروه به همراه داشته است است. همه‌گیری کووید ۱۹ فرآیند آموزش، زندگی و شرایط زندگی بهداشت روانی کودکان را تحت تأثیر قرار داده است و برگزاری این جشنواره شبیه آن است که به آن‌ها اکسیژن بدهیم. به همین دلیل صمیمانه قدردان شما بابت برگزاری این جشنواره هستم و آن را تبریک می‌گویم.

آندره سانتینی در پایان گفت: در این جشنواره چهار فیلم فرانسوی نیز حضور دارد که مایه خرسندی من است. امیدوارم این فیلم‌ها مورد پسند کودکان و نوجوانان اصفهان باشند و کنجکاوی آن‌ها را درباره کشور و فرهنگ ما برانگیزد. بیایید با یکدیگر همکاری کنیم، چرا که گشایش فرهنگی و روشنفکری هرگز نمی‌میرد و دوستی ایرانی فرانسوی تا همیشه پایدار می‌ماند.

هنر فرصتی برای حمایت از کودکان

«داتوک حاج مهدی بینچه نگاه» شهردار شهر کوالالامپور مالزی درباره برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: از طرف مالزی از دست‌اندرکارانی که چنین فرصتی را بر ما فراهم آوردند قدردانی می‌کنم. کوالالامپور و اصفهان سابقه دیرینه ای در همکاری‌های موفق دارند و از سال ۱۹۹۳ تاکنون با یکدیگر خواهر خوانده هستند.

وی ادامه داد: به عنوان شهرهای خواهرخوانده، متقابلاً بر اهمیت شکوفایی و تقویت پیوندمان از طریق همکاری به ویژه در حوزه‌های فرهنگی اذعان داریم. زمانی که به تبادلات تجربیات فرهنگی بپردازیم، افق‌های پیش روی خود را گسترش می‌دهیم و فرصت دیدن جهان از دریچه‌های متفاوت را به یکدیگر تقدیم می‌کنیم.

شهردار شهر کوالالامپور تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از فیلم‌های خارجی در سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان ۲۰۲۰ شرکت کرده‌اند که بابت این موضوع بسیار خرسند هستم. به دلیل همه‌گیری کووید ۱۹ بسیاری از کودکان دچار وقفه در فرآیند آموزش شدند و بر ما ضروری است که به واسطه هنر آن‌ها را حمایت و یاری کنیم.

وی اضافه کرد: تربیت کودکان و نوجوانان نه تنها تأثیری مثبت بر آن‌ها دارد بلکه نقشی اساسی نیز در بهبود جوامع آن‌ها و توسعه آینده جمعی ما ایفا خواهد کرد. کودکان و نوجوانان، آینده سازان هستند و یک بار دیگر مایلم به پاس زنده نگهداشتن جشنواره در این دوران سخت به برگزار کنندگان این رویداد تبریک عرض کنم. ما مشتاق ادامه همکاری‌ها با اصفهان شهر خواهر خوانده‌مان هستیم.

جشنواره فرصتی برای تحکیم دوستی‌ها

«فواد بالوک» شهردار بعلبک لبنان درباره برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: برگزاری این جشنواره که جمعی از استعدادهای جوان و مشتاق در حوزه فیلم‌سازی و مستندسازی را گردهم می‌آورد، مایه خرسندی است.

وی ادامه داد: پیوندهای دوستانه و صمیمانه میان لبنان و ایران به طور کلی و میان بعلبک و اصفهان به طور خاص، محکم و دیرینه است. ایران همواره در کنار لبنان خواه در سطح شهر بعلبک، خواه در سطح منطقه بِقاع یا در سطح کشور بوده و آن را حمایت کرده است و امروز با شرکت استعدادهای جوان بعلبکی در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان که برای همه آن‌ها آرزوی موفقیت دارم، این دوستی ادامه پیدا کرده است.

شهردار بعلبک گفت: به عنوان شهردار بعلبک بار دیگر بر اهمیت این دوستی میان اصفهان و بعلبک تاکید و آرزو دارم که مودت میان هر دو ملت ریشه‌دار باقی بماند. مصون ماندن ایران و لبنان از گزند را از خداوند مسالت دارم و ضمن تبریک بابت برگزاری این جشنواره، آرزوی موفقیت برای همه شرکت‌کنندگان این جشنواره را دارم.

کودکان بزرگترین ثروت کشورها

«سوهام ال واردینی» شهردار شهر داکار سنگال در پیام خود به جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان گفت: بابت برگزاری آنلاین سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان به شما تبریک می‌گویم و خرسندم که داکار نیز با این ابتکار فوق‌العاده همراه است. این جشنواره برای من یک جنبه کاملاً نمادین دارد زیرا مختص کودکان و نوجوانانی است که بزرگترین ثروت سرزمین‌های ما هستند.

وی ادامه داد: شما با دعوت از شهردار داکار برای حضور در این جشنواره بزرگ، روابط عالی موجود میان دو کشور را بیش از پیش تقویت کردید. در واقع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سنگال دو کشور برادر هستند که از سال‌های گذشته تعامل خوبی داشته اند و در طول زمان به تقویت آن مبادرت کرده‌اند.

شهردار شهر داکار سنگال تصریح کرد: این همکاری مثال‌زدنی بیش از هر چیز ریشه در پیوندهای فرهنگی دارد که تاریخ و جغرافیا آن‌ها را میان دو ملت ایجاد کرده‌اند. ما در خصوص تعهد و آمادگی خود برای احیای توافق همکاری میان اصفهان و داکار به شما اطمینان خاطر می‌دهیم تا توسعه پایدار، یکپارچه و تمرکز زدا را از طریق تبادل راهکارها و تخصص‌های خود حول چالش‌های شهری ترویج کنیم.

وی گفت: چنین چشم اندازهای پر ثمری که به روی همکاری‌های ما گشوده شده است، نشانه‌ای از امید برای مردمان ما است. برای تحقق این آرزوی بزرگ روی همکاری ارزشمند شما حساب می‌کنم؛ بنابراین اطمینان داشته باشید که مجموعه شورای شهر داکار برای جشنواره سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان اصفهان با صمیم‌قلب در کنار شما هستند و برای حمایت از کودکان آرزوی موفقیت دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار