مدیرعامل مترو تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد

اوراق مشارکت چند درصد از نیازهای مالی مترو تهران را برطرف می‌کند؟

علی امام: برای تامین منابع خط ۱۰ مترو بر منابع غیرنقدی و پروژه‌های مشارکتی متمرکز شده‌ایم

تهران (پانا) - مدیرعامل مترو تهران می‌گوید اوراق مشارکت گوشه‌ای از کار مترو است اما کار اساسی‌تر برای تامین منابع این است که از ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی، زمین، املاک و پروژه‌های مشارکتی استفاده شود.

کد مطلب: ۱۱۳۳۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
اوراق مشارکت چند درصد از نیازهای مالی مترو تهران را برطرف می‌کند؟

علی امام در گفت‌وگو با پانا در پاسخ به این سوال که اوراق مشارکت چند درصد از نیازهای مالی مترو را برطرف می‌کند، اظهار کرد: «با توجه به افزایش هزینه‌های ساخت مترو در سال‌های اخیر که تا حد زیادی ناشی از افزایش نرخ ارز است، باید مجموعه‌‌ای از منابع را در اختیار داشت تا بتوان بار مترو را در زمان منطقی و مناسب طبق طرح جامع بالادستی به مقصد رساند و برای این موضوع در شرکت مترو برنامه‌ریزی شده است.»

مدیرعامل مترو تهران افزود: « شهرداری تهران در سال‌های اخیر بخشی از بودجه‌‌ای که در اختیار داشته را به مترو اختصاص داده است. اوراق مشارکت گوشه‌ای از کار مترو را می‌گیرد. همانطور که تا حالا اوراق مشارکت با همه گرفتاری‌ها و مسایلی که در حوزه مترو وجود دارد، برای تکمیل خطوط قبلی یعنی 6 و 7 و 3 و 4 تخصیص یافته است. در اوراق مشارکت سال 99 خط سه و 4 مترو نیز مطرح است.»

وی تاکید کرد: «خطوط 3 و 4 خطوطی است که سال‌ها قبل به بهره‌برداری رسیده است و می‌توانستیم بگوییم که مدیران قبلی ناقص احداث کردند اما وظیفه‌ای بر دوش ما است که خطوط را تکمیل کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم. برای خطوط جدید از جمله خط 10 که اخیرا کلنگ زنی شد نیز به هیچ وجه بر روی اوراق مشارکت سال 98 و 99 یا بودجه سال 99 شهرداری حساب باز نکردیم.»

امام خاطرنشان کرد: «اکنون برای تامین منابع خط 10 بر منابع غیرنقدی و پروژه‌های مشارکتی متمرکز شدیم. در سه منطقه 2 و 5 و 22 تفاهم کردیم که املاک، زمین‌ها و پروژه‌های مشارکتی که در این محدوده‌ها وجود دارد در اختیار ما قرار بگیرد تا وقتی پیمانکار قبول می‌کند، بتوانیم عرضه کنیم. بنابراین اوراق مشارکت گوشه‌ای از کار مترو است ولی کار اساسی‌تر این است که از ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی، زمین، املاک و پروژه‌های مشارکتی برای تامین منابع استفاده کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار