مدیر کل آموزش و پرورش البرز خبر داد :

تفاهم نامه همکاری اداره کل آموزش و پرورش و اتاق بازرگانی استان البرز امضا شد

کرج (پانا)- تفاهم نامه همکاری اداره کل آموزش و پرورش و اتاق بازرگانی استان البرز با هدف مشارکت طرفین در تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه مهارت آموزی و کارآفرینی امضا شد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم نامه همکاری  اداره کل آموزش و پرورش و اتاق بازرگانی استان البرز امضا شد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، در نشستی با حضور سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان و پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی طرفین تفاهم نامه همکاری به امضا رساندند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز با اشاره بر اینکه باید تعامل دستگاه ها و مجموعه های صنعتی با حوزه های آموزشی از سطوح تحصیلی پایین تر از دانشگاه و در مدارس آغاز شود، گفت: در این راستا آموزش پایه ای برای مقاطع تحصیلی از جمله هنرستان ها و یا دیگر مقاطع تحصیلی دوره متوسطه باید مدنظر قرار داده شود.

به گفته قاسمی باید زیرساخت های لازم برای آموزش دانش آموزان فراهم شود تا به عنوان آینده سازان مملکت از اکنون بدانند که قرار است در آینده وارد چه فضای کاری شوند و این همان توجه به بحث جانشین پروری در حوزه کسب و کار است که آموزش و پرورش و اتاق به دنبال تحقق این مهم هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: استان البرز قطب پژوهش، فناوری و صنعت است که می توان امکان استفاده از این ظرفیت ها را برای دانش آموزان با ایجاد تعامل برون سپاری به وجود آورد.

وی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را ایجاد ارتباط و تعامل در توسعه همکاری های مشترک علمی، پژوهشی، ترویجی و همچنین هماهنگی و خدمات مشاوره ای با استفاده از امکانات و ظرفیت های طرفین در جهت توسعه، بهبود کسب و کار و کاربردی کردن دانش و فناوری ذکر کرد.

وی بیان کرد: در قالب تفاهم نامه منعقد شده با اتاق بازرگانی هنرجویان هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش می توانند در رشته های مورد نیاز بازار در دوران تحصیل خود آموزش ببینند و بعد از فارغ التحصیلی در شرکت ها و واحدهای صنعتی مشغول به کار شوند.

قاسمی با اشاره به اینکه این حرکت نو در تربیت نیروی انسانی ماهر نقش موثری دارد، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بیکاری و کاهش دغدغه اشتغال در بین نسل آینده باید به آموزش مهارت آموزی در مدارس و خانواده اهمیت بیشتری داده شود.

پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز نیز در این جلسه گفت: دانش آموزان باید با مواردی که در راستای ورود به صنعت و دیگر کسب و کارها لازم است از نزدیک آشنا شوند و این یکی از رسالت های اتاق بازرگانی است.

رئیس اتاق البرز با این توضیح که این مجموعه قدرت اجرایی ندارد اما از توان مشاوره ای بالایی برخوردار است، افزود: اتاق بازرگانی با فعالان حوزه صنعت و مجموعه داران کسب و کارهای کوچک و بزرگ در ارتباط است و می تواند از ظرفیت این بخش ها برای آموزش دانش آموزان استفاده کرده و به نوعی به جوانان کمک کند که آینده خود را به درستی رقم بزنند.

وی ضمن اشاره به اینکه فضای کسب و کار در ایران در حال تغییر است، گفت: اتاق بازرگانی نیز از تمامی ظرفیت ها و امکانات استفاده خواهد کرد تا در البرز که استانی صنعتی است از پتانسیل های بالای این حوزه برای آموزش دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه استفاده شود.

رضایی توضیح داد: حوزه صنعت در البرز به دنبال استفاده هر چه بیشتر از نیروهای بومی استان است؛ زیرا با پرورش نیروی متخصص در البرز ضمن ساختن آینده ای مناسب برای فضای کسب و کار استان مواردی از جمله کاهش نرخ بیکاری و رشد تولید ناخالص داخلی محقق می شود.

وی در ادامه از ایجاد انجمن شرکت های دانش بنیان در استان سخن گفت و افزود: اتاق بازرگانی به دنبال روشن کردن مسیر جوانان جویای کار است تا با کسب مهارت کافی آینده خوبی را برای کشور رقم بزنند، در کنار این مسائل برگزاری همایش ها با حضور صاحبان صنایع نیز می تواند در جوانان ایجاد انگیزه کند؛ چرا که البرز دارای حدود ۱۵۰ برند ملی است که استفاده از تجربیات هر کدام ازاین صنعتگران چراغ راه آینده سازان مملکت است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان تربیت نیروی انسانی ماهر متناسب با نیاز استان البرز در حوزه مهارت آموزی و کارآفرینی با رویکرد اشتغال پویا و موثر، برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری همایش ها و جشنواره ها، ارائه خدمات مشاوره ای به دانش آموزان در حوزه کسب و کار و دانش و فناوری، همکاری در خصوص معرفی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت ها و صنایع استان از فارغ التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش جهت تامین نیاز بازار کار، همکاری مشترک در جهت تأسیس هنرستان های تخصصی و اجرای طرح های پژوهشی مورد نیاز طرفین از مهم ترین مفاد اجرایی این تفاهم نامه خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار