بانشی: انتخابات شورای دانش آموزی گامی مهم در تحقق تربیت اجتماعی است

شیراز(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با بیان این مطلب از برگزاری بیست و سومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در تاریخ ششم آبان در سراسر مدارس استان فارس از طریق فضای مجازی و اپلیکیشن تولید شده در بستر شبکه شاد خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۳۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بانشی: انتخابات شورای دانش آموزی گامی مهم در تحقق تربیت اجتماعی است

به گفته جهانبخش بانشی دانش‌آموزان از پایه سوم به بعد هم به عنوان کاندیدا و هم به عنوان رای دهنده به منظور انتخاب اعضای شورای دانش آموزی مدرسه، می‌توانند در انتخابات مشارکت فعال داشته باشند.
بانشی با اشاره به شرایط فعلی حاکم بر مدارس در ایام شیوع ویروس کرونا به پانا گفت: دانش‌آموزان تقریبا همه وقت خود را در خانه به سر می برند و طبیعتا برنامه‌هایی که بتواند سرزندگی و پویایی ایجاد کند و آنها را با عوامل نشاط آور همراه و همنوا سازد از ضرورت بیشتری نسبت به ایام عادی برخوردار است، در این چارچوب می‌توان از انتخابات شورای دانش‌آموزی یاد کرد که کاندیدا شدن، مشارکت کردن و طرح مباحث علمی، شعارهای دانش‌آموزی و شیوه تبلیغ و گفتمان دانش‌آموزان در فضای مجازی به خوبی این شور و هیجان مفید را ایجاد می‌کند.
بانشی یکی از جلوه‌های زیبای انتخابات دانش‌آموزی شعارها، صحبتها، نظرها و برنامه های متنوع و جذابی است که دانش آموزان در ایام انتخابات مطرح می کند دانست و افزود: مسئولین مدرسه باید در این ایام فضا را به خوبی فراهم سازند تا این نظرات و شعارها در قالب کلیپ های با نشاط و متنوع دانش آموزی در فضای مجازی مدارس منتشر شود که قطعا خود این فرآیند در ایجاد روحیه اعتماد به نفس و روح مشارکت جویی دانش آموزان نقش بسزایی خواهد داشت‌.
او از مدیران مدارس، مربیان و معاونین پرورشی خواست که به این فرآیند تربیتی اهمیت ویژه دهند و با نظارت بر امور و ترغیب دانش آموزان در اجرای مطلوب و دقیق انتخابات ،پویایی و حرکت سازنده اجتماعی را در نهاد مدرسه ایجاد کنند.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس، تحقق تربیت اجتماعی را هدفی مهم در نظام تعلیم و تربیت و سند تحول دانست و گفت: شورای دانش‌آموزی مدرسه، شهرستان، استان و به تبع آن مجلس دانش آموزی کشور حرکتی در تداوم دست یافتن به اهدافی است که در قانون اساسی ما پیش بینی شده است‌.
او معتقد است که مدیران ما باید به شورای دانش آموزی به عنوان شورایی پایه ای در سطح کشور بنگرند که در یک فرآیند تمرین و تکرار فرزندان ایران را برای حضور در عرصه های خطیر بر اساس شیوه های مناسب آماده می کند.
بانشی گفت:شورای دانش آموزی متعلق به همه دانش آموزان باسلایق متعدد و مختلف است، دانش آموزان ورزشکار و ورزش دوست، دانش آموزان پژوهنده و پژوهشگر،‌ بچه های هنرمند و اهل ذوق، دانَش آموزان نقاد و پرسشگر و در یک کلام همه دانش آموزان مدرسه با نگاه‌های مختلف و رویکردهای متکثر و متفاوت باید فرصت حضور در این عرصه مهم را داشته باشند تا صدایی قوی و اندیشه ای دارای وزن و اعتبار از شورای مدرسه شنیده و دیده شود‌.
او شورای دانش آموزی را نهادی مهم و موثر در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری برای تقویت فعالیت‌های علمی، فرهنگی و تربیتی مدرسه برشمرد و ادامه داد: باید در مدرسه روند تکامل و تقویت جایگاه شورای مدرسه مورد نظر و توجه مسئولان آموزشگاه باشد و زمینه گسترش دایره تاثیرگذاری شورا در امور مختلف مدرسه برابر با اهداف و دستورالعمل‌های شورای دانش‌آموزی مدرسه بیش از قبل فراهم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار