فریبا متخصص : آثار رادیویی دفاع مقدس باید در سطح ارزش شهدا باشد نه کمتر

تهران (پانا) - فریبا متخصص، هنرمند نام آشنای کشورمان که به تازگی داوری آثار جشنواره «راویان حماسه» را نیز بر عهده داشته است درباره سطح نمایش های رادیویی دفاع مقدس تأکید کرد که این آثار باید در سطح ارزش شهدا باشد نه کمتر.

کد مطلب: ۱۱۳۳۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
فریبا متخصص : آثار رادیویی دفاع مقدس باید در سطح ارزش شهدا باشد نه کمتر

به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش، متخصص ضمن اعلام این مطلب افزود: ایثاری که خانواده شهدا انجام داده اند وصف ناشدنی است، اینکه مادری چند فرزندش را در جنگ از دست بدهد هرگز آسان نیست و از طرفی دلاوری ها و رشادت های جوانان برومند ما در هشت سال جنگ تحمیلی، آنچنان باارزش و ستودنی است که می بایست آثاری که هنرمندان رادیویی در حوزه دفاع مقدس تولید می کنند در سطح ارزش شهدا باشد نه کمتر.

وی درباره کیفیت آثار ارسالی به جشنواره «راویان حماسه » گفت: از نظر کیفیت، اختلاف بین آثارزیاد بود ، برخی از کارها متن قوی و تأثیرگذاری داشت به خصوص آثاری که حالت مستند-نمایشی و حتی راوی - نمایشی داشتند و به عبارتی خوانش صرف نبودند ، به همین دلیل در ذهن شنونده تصویر سازی قوی ایجاد می کردند اما در عین حال برخی از آثار نیز ضعیف بودند و هیچ حال و هوای نمایشی و اتفاق تازه ای در آنها رخ نمی داد تا بر شنونده تاثیر بگذارد.

متخصص ادامه داد: به نظرم بهتر است وقتی که چیزی تعریف می شود ، صرفا حالت روخوانی نداشته باشد بلکه بیشتر به سمت نمایش نزدیک شود تا برای شنونده باورپذیرو جذاب باشد.

این هنرمند با سابقه در پایان گفت: اگر قرار باشد تأثیرگذاری نمایش های رادیویی دفاع مقدس بیشتر شود بهتر است به طور مستقیم به سراغ سوژه که همان جنگ است نرویم بلکه با ظرافت ابعاد متفاوت جنگ را در بستر خانواده در نظر بگیریم تا قصه خطی و یکنواخت نشود و تاثیر گذاری آن دوچندان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار