شناسایی ۳۴ مادر باردار مبتلا به کرونا در مرودشت

شیراز(پانا)-رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، از اجرای طرح غربالگری مادران باردار و شناسایی ۳۴ مادر باردار مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در این شهرستان خبر داد. 

کد مطلب: ۱۱۳۲۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی ۳۴ مادر باردار مبتلا به کرونا در مرودشت

مجید اکبرزاده با بیان اینکه افراد شناسایی شده در بیمارستان بستری نیستند، گفت: آموزش‌های لازم خودمراقبتی به این افراد ارائه شده و در بسیاری از موارد نیز ماما‌ها با مراجعه به منزل بیمار، وضعیت فرد را کنترل می‌کنند.

او اضافه کرد: در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن مادران برای محافظت از جنین در حال رشد با سرعتی کمتر از حد طبیعی خودش کار می‌کند؛ این سرکوب سیستم ایمنی بدن، زنان باردار را در برابر برخی بیماری‌ها مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا و بیماری‌های ویروسی در دوران بارداری و یا عوامل عفونت‌زا آسیب پذیرتر می‌کند، زنان در صورت بروز علائم در دوران بارداری باید استراحت زیادی داشته باشند و مایعات بیشتری مصرف کرده و در صورت بروز تب به پزشک مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مرودشت با بیان اینکه مادران باردار باید دستوراتی را مانند سایر افراد جامعه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ رعایت کنند، گفت: مادران باردار باید تا حد امکان در منزل بمانند، در اماکن عمومی ضمن استفاده مداوم از ماسک فاصله دو متری را با دیگران رعایت کنند و از حضور در تجمعات بپرهیزند؛ همچنین مادران بارداری که فرزند کوچک دارند، باید توجه خاصی داشته باشند؛ زیرا عفونت در کودکان خفیف و معمولا بی ‌علامت است.

اکبرزاده افزود: مادران باردار می‌توانند با انجام تمرینات بدنی سبک، راه رفتن در منزل و تحرک کافی، رعایت نکات ایمنی و اصول بهداشتی، تغذیه‌ای و حفظ آرامش به سلامت خود و جنین کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار