محمود همت:

«بسته تحولی» بهترین ابزار برای رسیدن به تربیت اجتماعی دانش آموزان است

زاهدان (پانا) – مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان عنوان کرد بسته تحولی جدید سازمان دانش آموزی بهترین ابزار برای رسیدن به هدف اصلی این سازمان یعنی تربیت اجتماعی دانش آموزان است.

کد مطلب: ۱۱۳۲۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد
«بسته تحولی» بهترین ابزار برای رسیدن به تربیت اجتماعی دانش آموزان است

محمود همت در نشست هم اندیشی با معاونان پرورشی ادارات آموزش و پرورش قطب سیستان اظهار کرد: بسته تحولی سازمان دانش آموزی با شعار «هر دانش آموز، یک نقش اجتماعی» جامع ترین بسته مورد تایید وزارت آموزش و پرورش است که اجرای آن موجب ارتقای نقش اجتماعی دانش آموزان خواهد شد .

محمود همت افزود: محور اصلی در این بسته تحولی، دانش آموزان هستند و زمینه‌های متنوعی برای مشارکت همه‌جانبه و نقش‌پذیری آنان طراحی‌ شده است.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: گام اصلی و مهم، پیاده‌سازی و اجرای این بسته تحولی در سطح شهرستان‌ها، مناطق، نواحی و به‌ویژه مدارس است که امیدواریم با همت معاونان پرورشی به نحو شایسته و مؤثر اجرا شود.

وی بر اهمیت آموزش مربیان توانمند تاکید کرد و گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما در سازمان دانش آموزی آموزش مربیان است.

همت با بیان اینکه اولین گام برای تربیت افراد، تربیت مربی توانمند است، ادامه داد: تا زمانی که نیروی انسانی و مربی توانمند در مدارس نداشته باشیم نمی توانیم ماموریت خود را به سرانجام برسانیم .

وی تصریح کرد: برای عملیاتی کردن اهداف متصور در بسته تحولی، باید جذب حداکثری دانش آموزان و مربیان در تشکل های این سازمان را در دستور کار قرار دهیم اما صرفا جذب دانش آموزان و مربیان هدف اصلی ما نیست، بلکه آموزش و تربیت دانش آموزان در تشکل های مختلف سازمان دانش آموزی باید به عنوان هدف اصلی در نظر گرفته شود.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سیمای آموزش و پرورش در هر جامعه آیینه آینده آن جامعه است، بنابراین هر چقدر در این زمینه در راستای انسان سازی تلاش کنیم نتیجه آن را در آینده خواهیم دید.

همت خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری وظیفه آموزش و پرورش تربیت انسان شایسته است بنابراین باید تلاش کنیم تا منش های 12 گانه سازمان دانش آموزی را در دانش آموزان نهادینه کنیم.

وی افزود: کارهای مهم حتما کارهای بزرگ با حجم آماری بالا نیست، بلکه با اقدامات کوچک می توان برای تحولات بزرگ آماده شد. بنابراین اگر بتوانیم در هر مدرسه حداقل یک دانش آموز تمام تشکیلاتی با منش های 12 گانه تربیت کنیم کار بسیار بزرگی برای آینده جامعه انجام داده ایم.

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در حال حاضر دانش آموز راه های ارتباطی فراوانی با دنیای بیرون از خانه و مدرسه دارند و سهولت دسترسی دانش آموزان به این کانال های ارتباطی مستلزم توانمندسازی آنان در مواجهه با هجوم بی امان این اطلاعات به آنان است و این جز از طریق ارتقای سواد رسانه ای به عنوان یک مهارت اجتماعی در دانش آموزان میسر نخواهد شد .

مدیر سازمان دانش آموزی سیستان و بلوچستان همچنین خواستار پیگیری فعالیت های خوداتکایی سازمان دانش آموزی در نواحی و ادارات شهرستان ها شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار