امضای تفاهم نامه همکاری پلیس فتا وآموزش وپرورش فارس

شیراز(پانا)-مدیرکل آموزش وپرورش فارس گفت: تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش بر راه اندازی شبکه‌ای بومی بود که از تهدیداتی که در سایر شبکه‌های خارجی دانش آموزان وفرهنگیان را مورد هجوم قرار می داد دور باشند در نتیجه اپلیکیشن شاد درهمین راستا طراحی شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم نامه همکاری پلیس فتا وآموزش وپرورش فارس

فرهاد اسماعیلی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری پلیس فتا و آموزش وپرورش استان گفت: تمام تلاش وزارت آموزش و پرورش براین مساله معطوف است که از هر طریق ممکن و خصوصا آموزش مجازی نگذارد مساله تعلیم وتربیت تعطیل شود.

اسماعیلی ادامه داد: روز به روز نواقص این شبکه برطرف و زیرساخت‌های آن تقویت می‌شود.

رییس پلیس فتای استان فارس نیز در این مراسم گفت: شیوع کرونا باعث شد به خاطر آموزش مجازی میزان استفاده دانش‌آموزان از گوشی و تبلت و فضای مجازی افزایش یابد که همین مساله منجر شد تا بر روی جرایم رایانه‌ای نیز تاثیرگذار باشد.

سرهنگ حشمت سلیمانی به عنوان مثال به چالش اخیر تحت عنوان "مومو" اشاره کرد و افزود: در استان فارس با تولید سریع محتوای مناسب آگاهی‌بخش توسط پلیس فتا و انتشار و اطلاع‌رسانی خوب آموزش وپرورش شاهد کمترین مساله نسبت به کشور بودیم.

رییس پلیس فتای استان فارس شبکه شاد که توسط آموزش و پرروش برای استفاده آموزشی معلمان برای دانش‌آموزان راه‌اندازی شده را محیطی امن برای دانش آموز وخانواده ومعلم دانست و گفت: تاکنون گزارشی هم در خصوص تخلف در این شبکه مشاهده نشده که همین بیانگر سالم و امن بودن آن است.

سلیمانی تعامل پلیس فتا و آموزش وپرورش استان را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در بحث امنیت فضای مجازی خصوصا برای دانش‌آموزان نیازمند تعامل بیشتر وقاعده‌مندتر هستیم‌ که انعقاد تفاهم نامه همکاری، گامی موثر برای نظام مند ترکردن این تعامل است.

رییس پلیس فتای استان فارس با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر مدیریت فضای مجازی گفت: دراین خصوص ما نیازمند فرهنگ سازی در بین جامعه وخصوصا دانش آموزان هستیم که این مساله بوسیله آموزش انجام خواهد شد.

سلیمانی گفت: درصورتیکه از فضای مجازی ونقش مهم آن وهمچنین فرهنگ سازی وآموزش در این خصوص غافل شویم قطعا دچار تهدیدات و حوادث ناگواری خواهیم شد.

رییس پلیس فتای استان فارس از آمادگی پلیس فتای استان برای موضوع آموزش استفاده از فضای مجازی امن ومطلوب در بین دانش آموزان و فرهنگیان خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار