پیش بینی راه‌اندازی 245 مدرسه پویا در کشور

شیراز(پانا)-مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سیاست‌ ا راه اندازی مدرسه پویا در مدارس کشور گفت: از سال گذشته در کشور 245 مدرسه پویا را جز برنامه خود قرار دادیم که سهم استان فارس از این مدارس پویا 8 مدرسه بوده است.

کد مطلب: ۱۱۳۲۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
پیش بینی راه‌اندازی 245 مدرسه پویا در کشور

محمد جعفری در جلسه وبینار با اعضای شورای معاونین و کارشناسان و کارشناس مسئولان تربیت بدنی و سلامت سراسر استان فارس در شیراز، با اشاره به اینکه هر برنامه یا فعالیتی که در هر سازمانی انجام می‌شود بر اساس یک سند یا یک نقشه راهی است گفت: در وزارت آموزش و پرورش اسناد بالا دستی سند تحول بنیادین و برنامه درس ملی است.

مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این سند به بحث سلامت توجه جدی شده است افزود: در مبانی نظری در بیانیه ارزش‌ها، ماموریت ها، اهداف کلان و اهداف عملیاتی به بحث سلامت و ارتقای آمادگی جسمانی و روانی بهداشت فردی به ویژه از طریق ورزش و تفریحات سالم تاکید شده است.

جعفری گفت: حوزه تربیت بدنی و سلامت برنامه‌ها، فعالیت‌ها، رویکردها و اقدامات خود را بر اساس اسناد تحولی بر مبنای شاخصه‌هایی مانند مدرسه محوری، دانش‌آموز محوری بنا کرده است گفت: در تمام برنامه‌ها همواره همگانی، ارزش محور، تخصصی محور و مشارکتی کردن فعالیت‌ها را مد نظر داشته است.

او با بیان اینکه به استناد همین رویکردها برنامه‌هایی برنامه ریزی شده است که در مدرسه به عنوان کانون تربیت انجام شود گفت: در کنار اجرای درس تربیت بدنی که در سبد پرژه‌های برنامه‌های دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی قرار دارد توجه به نیروی انسانی متخصص ، محتوا ، فضا و تجهیزات بسیار مهم است.

مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای اینکه سرانه‌ فعالیت‌های ورزشی دانش آموزان ارتقا پیدا کند، فعالیت‌های مانند المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای حیاط پویا که طرح تکمیلی آن مدرسه پویاست، کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای و برون مدرسه‌ای، انجمن‌های ورزشی مدارس طرح کوچ "کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان" و نرمش صبح گاهی در دستور کار بوده است.

جعفری گفت: برای فراهم کردن محیطی که دانش‌آموز بتواند از طریق فعالیت‌های ورزشی آموزش ببیند و تربیت شود باید تمام شاخص‌های آن محیط را فراهم کنیم.

او با اشاره به اینکه امروزه تربیت بدنی را تربیت بدن می دانند گفت: در صورتی که به این شکل نیست، بلکه وقتی ما می خواهیم بحث ورزش تربیتی و بعد هم ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای را جزء ماموریت خود محسوب کنیم در مدرسه به عنوان کانون تربیتی باید از طریق تربیت فعالیت‌های بدنی با بازی و انجام رقابت‌های بدن، دانش‌آموزان را تربیت کنیم.

مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان ما باید احترام به قوانین، احترام به بزرگترها و به هم نوع خود، الگو پذیری، اعتماد به نفس، عزت نفس، خود پنداری مثبت و دیگر مواردی که در حوزه تربیت دانش‌آموز وجود دارد را یاد بگیرد در این زمینه‌ها حوزه تربیت بدنی کمک شایانی را می تواند انجام دهد.

جعفری با اشاره به اینکه از سیاست‌های ما مدرسه پویا در مدارس است گفت: از سال گذشته در کشور 245 مدرسه پویا را جز برنامه خود قرار دادیم که سهم استان فارس از این مدارس پویا 8 مدرسه بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار