آخرین وضعیت بازار اجاره مسکن در پایتخت

تهران (پانا) - حجم عرضه آپارتمان‌های اجاری در بازار مسکن طی چند روز اخیر با کاهش روبه‌رو شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۲۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت بازار اجاره مسکن در پایتخت

به‌گزارش دنیای‌اقتصاد، هر‌چند قیمت‌های پیشنهادی بابت رهن و اجاره آپارتمان‌های اجاری به مراتب مناسب‌تر از ارقامی است که موجران در تابستان اعلام و پیشنهاد می‌کردند، اما در عین حال تعداد آپارتمان‌های اجاری عرضه شده در بازار مسیر کاهشی که از ابتدای مهر در پیش گرفته را ادامه می‌دهد و تعداد عرضه جدید در این بازار بسیار اندک است. واسطه‌های ملکی می‌گویند دامنه انتخاب مستاجران در بازار اجاره فعلی محدود شده و متقاضیان متراژ تا ۶۰ مترمربع و بزرگ‌تر از ۱۰۰ مترمربع بیشتر با کمبود فایل روبه‌رو هستند.

ویژگی تعداد قابل‌توجهی از فایل‌هایی که در این مقطع در بازار اجاره عرضه شده‌اند، محرومیت از یک یا دو امکان مهم ملکی یعنی پارکینگ و آسانسور است که سبب شده این املاک با رغبت کمتری برای انعقاد ‌قرارداد از سوی مستاجران درحال جست‌و‌جو روبه‌رو شوند و در عین حال موجب شده قیمت آنها نسبت به سایر فایل‌های اجاری با تعدیل بیشتری نسبت به تابستان روبه‌رو شود. در نتیجه اکنون آپارتمان‌های بدون امکانات را می‌توان قیمت‌مناسب‌ترین فایل‌های موجود در بازار اجاره مسکن توصیف کرد.

به نظر می‌رسد با شروع آبان رفته رفته از تعداد فایل‌های رهن کامل در بازار اجاره نیز کاسته می‌شود، کمااینکه در چند روز اخیر تعداد این فایل‌ها نسبت به آپارتمان‌هایی که با ترکیب پرداخت ودیعه و اجاره ماهانه فایل شده‌اند، کاهش محسوسی داشته است. واسطه‌های ملکی معتقدند این موضوع احتمالا متاثر از استمرار ناپایداری شاخص کل بورس و انصراف یک گروه از موجران سرمایه‌گذار از حضور در این بازار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار