با تصویب مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد؛

اعطای ماهانه ۱۲۰ هزار تومان کمک هزینه غیرنقدی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت با تصویب نمایندگان مجلس، خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی ماهیانه 120 هزار تومان کمک‌هزینه معیشتی غیر نقدی دریافت می‌کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اعطای ماهانه ۱۲۰ هزار تومان کمک هزینه غیرنقدی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

رحیم زارع در گفت‌وگو با پانا با تشریح کلیات طرح تامین کالاهای اساسی در مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح با هدف کمک به اقشار نیازمند جامعه و خانواده‌هایی که در دوران کرونا دچار آسیب شده‌اند، از سوی نمایندگان پیگیری شد.

وی ادامه داد: این طرح با توجه به تورم ناشی از نوسانات نرخ ارز، تحریم و شاخص‌های کلان اقتصادی و اثرات منفی آن بر زندگی مردم، در کمیسیون بودجه مورد بررسی قرار گرفته و در صحن علنی مجلس با اکثریت آرا تصویب شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید براینکه این طرح در ماه‌های پایانی سال اجرایی می‌شود، گفت: قرار بر این است که ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تامین کالاهای اساسی تخصیص داده شود و ۶۰ میلیون نفری که کمک معیشتی دریافت می‌کنند، اعتباراتی در کارت آنان در نظر گرفته می‌شود تا بتوانند کالاهای اساسی خود را خریداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: این کمک‌معیشتی به صورت یارانه غیر نقدی، بن کالا یا کارت الکترونیکی قابل شارژ ارائه می‌شود و مردم فقط می‎توانند با آن کالا خریداری کنند.

زارع ادامه داد: براساس این طرح به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی ماهیانه 120 هزار تومان اعتبار جهت خرید کالاهای اساسی داده شود.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط فعلی حدود ۴۰ میلیون نفر دیگر از مردم وضعیت معیشتی خوبی ندارند و مقرر شده است مبلغ ۶۰ هزار تومان برای خرید کالاهای اساسی به کارت آنان واریز شود تا بخشی از مشکلات معیشتی این خانواده‌ها مرتفع شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: برای تامین منابع مالی این طرح قرار است با دولت نشستی برگزار کنیم تا برای اختصاص اعتبار مالی به یک جمع‌بندی برسیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار