در نشست پیشکسوتان سازمان دانش آموزی منطقه یک مطرح شد:

استفاده بی رویه دانش آموزان از فضای مجازی باعث آسیب های اجتماعی می شود

تهران(پانا)- جلسه تدوین برنامه های توانمندی مربیان و یاور مربیان با توجه به آموزش مجازی با حضور اساتید منطقه یک در کانون رضوان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۸۲۵
لینک کوتاه کپی شد
استفاده بی رویه دانش آموزان از فضای مجازی باعث آسیب های اجتماعی می شود
با حضور زهرا سیف، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه یک و غلامرضا ارجمندی و تعدادی از پیشکسوتان سازمان دانش آموزی، جلسه تدوین برنامه های توانمندی مربیان و یاور مربیان برگزار شد.
غلامرضا ارجمندی یکی از اساتید پیشکسوت سازمان دانش آموزی در این جلسه از ضرورت آشنایی بیشتر مربیان، پیشتازان حتی خانواده ها با فضای مجازی و آسیب های شبکه های اجتماعی سخن گفت.
وی افزود: گر چه فضای مجازی دارای فرصت های علمی و ارتباط های اجتماعی نیز است، اما استفاده بدون مدیریت و نظارت و بی رویه دانش آموزان از فضای مجازی منجر به انزوا، بی‌حوصلگی، رنگ‌پریدگی، آسیب دیدن حافظه، مشکلات روحی روانی می شود و صرف هزینه زیاد و بیهوده و مشکلات جسمی و حرکتی ازجمله برای عضلات گردن، بینایی و مفاصل دست‌و پا در بین این قشر از جامعه بیشتر دیده می‌شود. این روزها بیشتر شاهد اعتیاد اینترنتی جوانان و نوجوانان به ویژه دانش آموزان هستیم؛ حتی این فضاها به اشتباه جای زمان فراغت واستراحت دانش آموزان را هم گرفته و این امر هم تهدید و هم فرصتی بزرگ محسوب می شود.
وی در ادامه افزود: در شرایط کنونی و رویارویی با ویروس کرونا تمام تلاش و همت کادر آموزشی، آموزش وپرورش وخانواده ها معطوف مسائل آموزشی است و متاسفانه بخش مهم یعنی پرورش در این شرایط گم شده است. به همین منظور مسئولیت سازمان دانش آموزی در این برهه زمانی سنگین تر شده است و ما باید با تدوین برنامه های جامع و اثر بخش این خلأ ها را پر کرده و آسیب ها را به حداقل برسانیم و از فرصت های ایجاد شده کمال استفاده را ببریم؛ زیرا آموزش به همراه پرورش سازنده و اثر گذار است.
در ادامه زهرا سیف، مدیر سازمان دانش آموزی منطقه یک با بیان این که مشکلات ایجاد شده از شیوع ویروس منحوس کرونا منجر به ارائه تعلیم و تربیت در یک فضای مجازی شده است، گفت: باید از این چالش یک فرصت ساخته و با جدیت آموزش و مهارت پیگیری شود. یکی از اقدامات موثر، استفاده از سامانه شاد است که بستر مناسبی جهت ارائه آموزش های لازم فراهم کرده است و البته دارای کاستی هایی هم است ولی باید از این بستر برای اهمیت به پرورش و آموزش های پیشتازان استفاده کنیم.
وی ضمن تاکید بر ادامه تولید بسته تربیتی پیشتازان اظهار کرد: در زمینه تولید و ساخت فیلم های آموزشی یک دقیقه ای توفیقات خوبی حاصل شده است.
در پایان پس از تبادل نظر و هم اندیشی پیشکسوتان برنامه های آموزشی پیشتازان در بخش های مختلف تدوین شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار