نوبخت 900 میلیارد تومان برای مقابله با کرونا اختصاص داد

تهران(پانا) - رییس سازمان برنامه و بودجه برای دومین بار در ماه جاری دستور تخصیص مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی بابت هزینه‌های مدیریت و مقابله با ویروس کرونا را صادر کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
نوبخت 900 میلیارد تومان برای مقابله با کرونا اختصاص داد

به گزارش سازمان برنامه و بودجه، ۱۶ مهرماه امسال سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ ۱۶۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت هزینه‌های مربوط به مقابله با کرونا از صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت کرد.
امروز برای دومین نوبت دستور تخصیص ۹۰۰ میلیارد تومان صادر شد و بر اساس آن، این مبلغ باید صرف «جبران کسری درآمد بیمارستان‌های درگیر کرونا و پرداخت کارانه‌های معوق (۷۰۰ میلیارد تومان)»، «تامین کیت آزمایشگاهی شناسایی موارد مثبت(۱۵۰ میلیارد تومان)»، و «تکمیل و تجهیز ملزومات شبکه بهداشت (۵۰میلیارد تومان)»، شود.

معاون رییس جمهوری در ابلاغ خود به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آورده است که اعتبار ذیربط از محل منابع یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی است.

بدیهی است اعتبارات یاد شده به شکل سایر منابع و در چارچوب موافقتنامه مبادله با این سازمان به مصرف خواهد رسید. تخصیص اعتبار این ابلاغیه به میزان ۱۰۰ درصد تعیین و از محل حساب مربوطه نزد خزانه داری کل کشور قابل پرداخت است.

براساس این گزارش در ابلاغ مبلغ ۱۶۵۰میلیارد تومان پیشین برای هزینه‌های مربوط به مقابله با کرونا؛ نیز ۷۰۰ میلیارد تومان برای جبران کسری درآمد بیمارستان‌های درگیر کرونا و پرداخت کارانه‌های معوق اختصاص یافته بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار