سلیمی عنوان کرد

فعالیت ۳۸۰ مرکز مشاوره در انجمن اولیا و مربیان

تهران (پانا) - کارشناس برنامه ریزی آموزش خانواده با اشاره به فعالیت ۳۸۰ مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در انجمن اولیا و مربیان عنوان کرد ۱۲۰۰ نفر مشاور مجرب در این مراکز، با مبلغ بسیار ناچیزی مشاوره می‌دهند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۳۸۰ مرکز مشاوره در انجمن اولیا و مربیان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، محمد سلیمی کارشناس برنامه ریزی آموزش خانواده انجمن اولیا و مربیان در وزارت آموزش و پرورش در برنامه «گفت‌وگوی علمی» اظهارکرد: قبل از تدوین سند تحول بنیادین، هیچ بحثی درمورد خانواده در آموزش و پرورش وجود نداشت.

وی با اشاره به نگاه مثبت سند تحول بنیادین به نهاد خانواده گفت: با اینکه جایگاه اولیا در این سند به عنوان یک واحد مدیریت کننده، نظارت گر و در عین حال مطالبه کننده قید شده اما معتقدیم که حضور و ورود اولیا به مدارس باید بیشتر شود.

سلیمی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ایجاد «کانون تربیت محله» به مدارس در سال گذشته گفت: ۹۲ مجوز هم برای ایجاد مراکز محلی یادگیری پیش از دبستان داده شده و امیدواریم که تعداد این مراکز در سال جاری به ۱۴۰ مرکز برسد.

کارشناس برنامه ریزی آموزشِ خانواده انجمن اولیا و مربیان تأکید کرد: انجمن اولیا و مربیان باید به یک تشکل غیردولتی تبدیل شود اما متاسفانه بعد از چهار سال هنوز به نتیجه ای نرسیده ایم.

وی در رابطه با تفاوت نگرش اولیا با مدارس گفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند همه مسائل را به اولیا آموزش دهد لذا صدا و سیما، دانشگاه ها، حوزه های علمیه و دیگر نهادها نیز باید در این زمینه همکاری و بسترسازی کنند.

سلیمی با اشاره به فعالیت ۹ هزار مدرس آموزش خانواده از اساتید دانشگاه و فرهنگیان گفت: ما حدود ۸۷ هزار دوره آموزش خانواده را با مشارکت ۱۰ میلیون نفر از اولیا برگزار کردیم که ۸۰ درصد افراد شرکت کننده فقط از مادران بودند.

این کارشناس برنامه ریزی آموزشِ خانواده انجمن اولیا و مربیان عنوان کرد: ما در انجمن اولیا و مربیان، ۳۸۰ مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده داریم که حدود ۱۲۰۰ نفر مشاور مجرب با مبلغ بسیار ناچیزی مشاوره می دهند و تاکنون هم ۱۰۰ هزار مراجعه کننده را پذیرش کرده اند.

سلیمی یادآور شد: خانواده هایی که مشکل دارند می توانند به سایت «انجمن اولیا و مربیان» مراجعه و آدرس این مراکز مشاوره ای را دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار