سند تحول بنیادین باید برای خانواده‌ها تشریح شود

تهران (پانا) - دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان تهران تشریح سند تحول بنیادین برای خانواده‌ها را ضروری خواند و بیان کرد اگر آموزش‌های خانواده بر اساس سند تحول بنیادین تهیه شوند قطعاً همراهی خانواده‌ها هم بیشتر می‌شود. 

کد مطلب: ۱۱۳۲۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
سند تحول بنیادین باید برای خانواده‌ها تشریح شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، عادل خالقی مدرس دانشگاه، دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان تهران و رئیس سابق آموزش و پرورش یکی از مناطق تهران در برنامه «گفت‌وگوی علمی» اظهارکرد: کلمه «خانواده» در سند تحول بنیادین ۳۳ مرتبه، کلمه «دانش آموز» ۵۹ بار، «معلم» ۴۸ بار و جالب اینکه کلمه «مدرسه» ۲۶ بار تکرار شده است.

وی با اشاره به اهمیت ویژه سند تحول بنیادین برای نهاد خانواده نسبت به مدرسه گفت: این سند با اینکه بسیار مدرن تدوین شده اما در مقام اجرا دچار مشکل بوده و هنوز ۲۲ مورد آن شروع نشده است.

خالقی به محتوای فصل هفتم این سند اشاره و بیان کرد: یکی از راهکارهای سند تحول برای تقویت بنیان خانواده و کمک به افزایش مهارت‌های افراد، مسئله آموزش و ارتقای مدیریت خانواده با استفاده مناسب از ابزار رسانه در محیط خانواده همسو با اهداف نظام و تعلیم و تربیت عمومی است.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان تهران با اشاره به نقش سواد رسانه‌ای خانواده‌ها در حوزه آموزش گفت: اگر سواد رسانه‌ای خانواده‌ها تا قبل از شیوع کرونا ارتقا پیدا می‌کرد الان خانواده‌ها به راحتی با مدرسه همسو می‌شدند.

وی با بیان اینکه سند تحول اهمیت ویژه‌ای برای وحدت رویه نهادهای دخیل در امر تربیت و آموزش فرزندان قائل شده است گفت: این نهادها باید با یکدیگر همفکری کنند تا فرزندان برای ورود به مدرسه از آمادگی لازم برخوردار شوند.

خالقی حضور هرچه بیشتر اولیا در مدارس را در جهت اجرای سند تحول بنیادین ضروری برشمرد و تأکید کرد: اگر نماینده اولیا به درستی انتخاب شود و آن نماینده هم نقش درست خود را در حوزه آموزش ایفا کند بخشی از سند تحول اجرایی هم خواهد شد.

این مدرس دانشگاه درباره دوگانگی رفتار والدین در ارتباط با مدرسه گفت: خانواده‌ها باید در انتخاب پوشش و حجاب و عفاف نقش داشته باشند که در سند هم به آن اشاره شده اما فقط دانش آموزان ابتدایی روحیه اطاعت پذیری دارند و حرف را قبول می‌کنند لذا بهتر است که این مسائل را ابتدا به خانواده‌ها آموزش دهیم تا در نهایت امر، خانواده‌ها و مدارس با هم همسو شوند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان تهران تصریح کرد: وقتی خانواده‌ها در انتخاب سریال‌ها و بازی‌های مخصوص فرزندان دقت لازم را ندارند و نمی‌دانند که فرزندان تا سن ۱۲ سالگی نباید صحنه‌های خشن را تماشا کنند بنابراین تلاش‌های معلم و دروس تئوری هم اثر چندانی نخواهند داشت.

خالقی همچنین ارتقای معرفت و بصیرت دینی انقلابی و سیاسی در جهت رشد معنوی معلمان و دانش آموزان را از جمله منویات سند معرفی کرد و گفت: همه آموزش‌هایی که به معلمان داده می‌شود در نهایت برای ارتقای جایگاه خانواده است و لذا اگر خانواده این را درک کند خیلی از مشکلات حل خواهدشد.

وی تشریح سند تحول بنیادین برای خانواده‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: اگر آموزش‌های خانواده بر اساس سند تحول بنیادین تدوین و تهیه شوند قطعاً همراهی خانواده‌ها هم بیشتر می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار