فراخوان شرکت در کارگاه تصویرگری براتیسلاوای ۲۰۲۱ منتشر شد

تهران (پانا) - فراخوان شرکت در کارگاه تصویرگری یونسکو آلبین برونسکی براتیسلاوا ۲۰۲۱ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انجمن تصویرگران ایران و شورای کتاب کودک منتشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان شرکت در کارگاه تصویرگری براتیسلاوای ۲۰۲۱ منتشر شد

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، این فراخوان به منظور انتخاب مناسب‌تر تصویرگران شرکت‌کننده در این رویداد بین‌المللی برای شرکت در کارگاه آموزشی تصویرگری دوسالانه‌ی براتیسلاوا منتشر شده است.

در فراخوان معرفی تصویرگران جوان ایرانی به براتیسلاوا از تصویرگران با سن کم‌تر از ۳۰ سال و مسلط به زبان انگلیسی دعوت شده است تا آمادگی خود را برای شرکت در این کارگاه، با ارسال مشخصات و نمونه کارهای تصویرگری خود به اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری به نشانی خیابان حجاب، جنب هتل ورزش اعلام کنند.

انتخاب و معرفی تصویرگران ایرانی برای شرکت در کارگاه تصویرگری دوسالانه‌ی براتیسلاوا با نظر مشترک کانون، انجمن تصویرگران ایران و شورای کتاب کودک صورت می‌گیرد و آخرین مهلت برای ارسال آثار و مشخصات علاقه‌مندان ۳۰ آذر ۹۹ تعیین شده است.

بر اساس این خبر، شرح سوابق کاری، یک قطعه عکس و پنج تا ۱۰ اثر در فرمت jpg و با کیفیت ۱۵۰ dpi از جمله مدارک مورد نیاز برای شرکت در این فراخوان است.

بر همین اساس، از میان تصویرگرانی که به این فراخوان پاسخ بدهند یک تا دو نفر برای شرکت در کارگاه معرفی می‌شود.

نمایشگاه بین‌المللی تصویرگری براتیسلاوا BIB هر دو سال یک‌بار در شهر براتیسلاوا، پایتخت جمهوری اسلواکی، برگزار می‌شود و آثار تصویرگران کتاب‌های کودکان را به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه همگام با اهداف یونسکو، دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، کمیسیون‌های ملی و نیز سازمان‌های مرتبط با هنرهای زیبا امکان رویارویی تصویرگران را فراهم کرده و شرایط را برای ارزیابی آثار و در نتیجه توسعه و پیشرفت این هنر فراهم می‌کند.

برگزارکنندگان و حمایت کنندگان مالی این جشنواره وزارت فرهنگ جمهوری اسلواکی، کمیسیون ملی یونسکو در اسلواکی و خانه بین‌المللی هنر برای کودکان Bibiana هستند.

تشکیل کارگاه آموزشی برای تصویرگران کشورهای در حال توسعه از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است. این کارگاه به عنوان بنیان‌گذار آن یعنی «آلبین برونوفسکی» نام‌گذاری شده است.

یادآوری می‌شود دوره بعدی این کارگاه ۲۵ مهر تا ۱ آبان ۱۴۰۰ در شهر براتیسلاوا برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار