مشاور مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در امور بانوان:

بانوان اولین حافظان سلامت خانواده و جامعه هستند

زاهدان (پانا) - مشاور مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در امور بانوان گفت زنان قلب خانواده و اولین حافظان سلامت جامعه هستند. اهمیت دادن به سلامت این قشر بزرگ باید به یک فرهنگ تبدیل شود.

کد مطلب: ۱۱۳۲۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
بانوان اولین حافظان سلامت خانواده و جامعه هستند

حمیرا رخشانی در کارگاه ناهنجاری های بدنی ناشی از فقر حرکتی ویژه بانوان شاغل در اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و نواحی و سازمان های تابعه که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: سلامت بانوان به خصوص بانوان شاغل موضوعی است که نیازمند آموزش و فرهنگ سازی بیشتر در جامعه است.
وی افزود: در کشور ما امید به زندگی زنان بیشتر از مردان است و مرگ و میر زنان کمتر از مردان است، اما براساس آمار، زنان در مقایسه با مردان آسیب پذیری بیشتری در شیوع برخی بیماریهای جسمی و روحی دارند که از جمله آن می توان به 2 برابر بودن افسردگی زنان نسبت به مردان اشاره کرد.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در امور بانوان خاطر نشان کرد: هرساله پایان مهر ماه از تاریخ 24تا 30 مهر به عنوان هفته سلامت زنان معرفی شده که شعار هر سال خاص دارد و برنامه های متنوعی پیرامون آن برگزار می شود. امسال هم با توجه به شرایط فعلی شعار سال "زنان در دوران کرونا" معرفی شده است.
رخشانی هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی بانوان با ناهنجاری های بدنی ناشی از فقر حرکتی در محیط کار عنوان کرد و گفت: آگاهی و افزایش اطلاعات اولین قدم برای داشتن زندگی سالم و در نهایت جامعه ای سالم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار