رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر و چهاردانگه :

آثار و برکات وقف در ماندگاری و عدالت اجتماعی آن در سطح جامعه است

اسلامشهر(پانا) - نشست تخصصی دهه وقف با حضور رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان اسلامشهر و چهاردانگه و اصحاب رسانه در اداره اوقاف منطقه برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۶۷۶
لینک کوتاه کپی شد
آثار  و برکات وقف  در ماندگاری و عدالت اجتماعی آن در سطح جامعه است

در این جلسه، حجت‌الاسلام ارژنگی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسلامشهر و چهاردانگه در سخنانی با گرامی‌داشت ماه ربیع الاول و دهه وقف اظهار کرد: با توجه به شرایط ویژه کرونا ویروس در سال جاری بسیاری از مراسمات ما تعطیل و در بعضی موارد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از فضای مجازی نسبت به برگزاری برنامه‌های ماه‌های محرم و صفر و تشکیل کلاسهای قرآن اقدام کردیم.

او در ادامه افزود: با توجه به دستور ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه بحث اجرای نیات به سوی کمک مومنانه تغییر پیدا کرد و در ماه رمضان طرح ضیافت همدلی و ماه‌های محرم و صفر طرح شمیم حسینی را با تهیه 2000بسته و توزیع در میان نیازمندان با حفظ کرامت انسانی داشتیم و امیدواریم تاپایان سال نیزادامه یابد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اسلامشهر و چهاردانگه بیان کرد: در زمینه فعالیت‌های عمرانی آستان‌های مقدس امامزاده عقیل(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) در جریان بازسازی از پیشرفت فیزیکی خوب برخوردار هستند و به زودی به مرحله بهره‌برداری کامل خواهند رسید.

حجت الاسلام ارژنگی تصریح کرد: امسال با توجه به درگیری جامعه با کرونا ویروس در زمینه جذب وقف جدید با استقبال خوبی همراه نبودیم و قالب موقوفات ما نیزدر قالب برخورداری از متولی اداره می‌شوند.

اودر زمینه برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه درراستای جذب دانش‌آموزان اذعان کرد: با توجه به تعطیلی مدارس از طریق مبلغان مذهبی نسبت به اجرای مسابقات در فضای مجازی جهت عزیزان دانش ‌آموزان اقدام کردیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه آثار و برکات وقف در ماندگاری و عدالت اجتماعی آن در سطح جامعه است، ضرورت دارد با همکاری اصحاب رسانه و صداو سیما نسبت به ترویج فرهنگ وقف مانند بحث خیرین مدرسه ساز در جامعه اقدامات لازم انجام شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اسلامشهر و چهاردانگه تأکید کرد: اکنون در شرایط فعلی اقتصادی کشور در کنار کمک به معیشت افراد کم برخوردار می‌بایست درزمینه یک نوع وقف جدید که همان سلامت و بهداشت است، تلاش بیشتری انجام شود تا با توکل برخداوند متعال از این ویروس منحوس نجات پیدا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار