معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

طرح «پیش‌دبستانی در بستر فضای مجازی» از اول آبان ماه به ‌صورت رایگان اجرا می‌شود

زنجان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اعلام کرد طرح «پیش‌دبستانی در بستر فضای مجازی» از اول آبان ماه به ‌صورت رایگان اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۲۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح «پیش‌دبستانی در بستر فضای مجازی» از اول آبان ماه به ‌صورت رایگان اجرا می‌شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، صیاد سلامی در گفت وگو با واحد خبر روابط عمومی استان در تشریح این خبر، گفت: امسال همه شاخص‌های ثبت‌نام در دوره‌های ابتدایی سبز است، به طوری که در مقایسه با موالید رشد 3/60درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه اول ابتدایی را به نسبت سال گذشته داشته‌ایم اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و نگرانی خانواده‌ها از این موضوع، شاهد کاهش 60 تا 65 درصدی ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها در سطح استان باشیم.

وی گذراندن دوره پیش‌دبستانی توسط نو آموزان به ویژه نوآموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار را بسیار مهم و ضروری خواند و گفت: این دوره آنان را برای حضور در مدرسه و دریافت آموزش‌های لازم آماده می‌کند، بر همین اساس مورد تأکید وزارت آموزش و پرورش است که اجرای برنامه «پیش‌دبستانی در بستر فضای‌مجازی» این موضوع را تأیید می‌کند.

وی جذب و حضور حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی استان، ایجاد وحدت‌رویه، توسعه عدالت آموزشی برای تمام نوآموزان به صورت رایگان و غیرحضوری و رشد همه‌جانبه کودکی و یادگیری پیش‌نیازهای ورود به دبستان از طریق آموزش والدین و نوآموزان با توجه به شرایط موجود را مهم‌ترین اهداف اجرای طرح یاد شده دانست و گفت: ما نگران این هستیم که به دلیل شیوع کرونا در استان، بالا رفتن هزینه‌های زندگی مردم و همچنین به دلیل ماهیت غیراجباری بودن گذراندن دوره پیش‌دبستانی، خانواده‌ها از ثبت‌نام عزیزانشان خودداری کنند و این موضوع موجب ضرر کودکان شود.

سلامی اضافه کرد: پس از بررسی‌های لازم آموزش مجازی این نوآموزان در دستور کار قرار گرفت تا کودکانی که موفق به ثبت‌نام در سامانه سناد نشدند و نمی‌توانند با حضور در مدرسه فعالیت‌های علمی را دنبال کنند، آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را به صورت رایگان از طریق شبکه آموزشی شاد و شبکه آموزش صدا و سیمای مرکز استان یا مدرسه تلویزیونی ایران دریافت کنند و خانواده‌ها هم بتوانند رشد عزیزانشان را پایش کنند.

این مقام مسئول در خصوص راهکار استانی آموزش و پرورش برای نوآموزانی که در سامانه سناد ثبت‌نام نکردند، اما به شبکه شاد هم دسترسی ندارند، گفت: محور کار آموزش و پرورش استان بر اساس تاکیدات وزارتخانه در این خصوص ارائه برنامه‌ها و آموزش از طریق تلویزیون است که برای این منظور هم جلساتی برگزار کردیم و هماهنگی‌ های لازم با مرکزی صدا و سیمای استانی (اشراق) انجام شده تا از طریق شبکه‌ استانی تلویزیونی هم برنامه‌های آموزشی مورد نظر برای پیش‌دبستانی‌های مناطق محروم پخش شود.

وی افزود: برنامه تهیه و تحویل محتواهای آموزشی به والدین پیش‌ دبستانی‌ های این گونه مناطق را هم در دستور کارمان داریم و ارتباط با اولیای دانش‌ آموزانی که دسترسی به سامانه شاد ندارند، یک موضوع جدی برای ما است.

معاون آموزش ابتدایی استان در خاتمه گفت: ما از همه برنامه‌هایی که برای ارائه آموزش به نوآموزان صورت می‌گیرد استقبال می‌کنیم، چون هر چه فرصت بیشتری برای این قشر فراهم کنیم، نتایج بهتری به دنبال خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار