51 دانش‌آموز نخبه برنده جایزه 50 میلیونی بنیاد البرز شدند

تهران (پانا) - نشست خبری همایش ملی دانش‌آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز امروز چهارشنبه ۳۰ مهرماه در ساختمان سازمان اوقاف برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۵۷۷
لینک کوتاه کپی شد
51 دانش‌آموز نخبه برنده جایزه 50 میلیونی بنیاد البرز شدند

حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و رئیس همایش جایزه بنیاد البرز در آغاز این نشست با اشاره به سابقه این بنیاد در فضای علمی و فرهنگی کشور گفت: بنیاد البرز در سال ۱۳۴۲ با هدف اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی از طریق اعطای جایزه بنیاد البرز به همت حسینعلی البرز تاسیس و وقف شد.

وی درباره فعالیت‌های این بنیاد از زمان تاسیس تا امروز گفت: مرحوم البرز مبدع وام شرافتی (دانشجویی) به دانشجویان بی بضاعت بود که بسیاری از چهره‌های سیاسی و فرهنگی کشور جز آنها بودند. از اوایل دهه ۵۰ و با رایگان شدن آموزش‌های عالی در کشور در مرحله بنیاد البرز وام اشتغال زایی به فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها اعطا می‌شد که زمان بازپرداخت آن ۵ سال بعد از فارغ التحصیلی بود.

مدیرعامل بنیاد البرز مهمترین رویداد تاریخ این بنیاد را تأسیس جایزه بنیاد البرز عنوان کرد و گفت: این جایزه فارغ از ارزش ریالی طی مراسم باشکوهی اعطا می‌شود که خود باعث افتخار شخص برنده خواهد بود. برندگان جوایز خود را از دستان چهره‌های برجسته سیاسی و فرهنگی کشور دریافت می‌کنند.

ارشدی درباره جوایز امسال بنیاد البرز گفت: جوایز امسال در دو بخش نخبگان و دانش‌آموزان اعطا می‌شود که همایش بخش نخبگان در ۲۸ مرداد ماه گذشته برگزار شد و همایش جایزه دانش‌آموزی نیز ششم آبان ماه برگزار خواهد شد.

وی درباره ارزش ریالی جوایز امسال گفت: امسال مجموعا دو میلیارد تومان جایزه در دو همایش امسال اعطا می‌شود.

وی درباره نحوه برگزاری همایش امسال گفت: مراسم همایش دانش‌آموزی همزمان با تهران در ۲۰ استان کشور و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد. همچنین مراسم محدودی در تهران باحضور حجت‌الاسلام خاموشی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه، حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش و حجت‌الاسلام حاج علی اکبری نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان حضور و سخنرانی خواهند داشت.

به گفته مدیرعامل بنیاد البرز در این مراسم ۵۱ دانش‌آموز ممتاز که از سوی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور معرفی شده‌اند تقدیر خواهند شد. ۲۶ دانش‌آموز مقطع متوسطه اول و ۲۵ دانش‌آموز متوسطه دوم از ۲۴ استان کشور برنده جایزه بنیاد البرز هستند.

ارشدی افزود: به هریک از برندگان مبلغ ۵۰ میلیون ریال و تندیس همایش و لوح تقدیر تعلق می‌گیرد. شرکت کنندگان در این همایش دانش‌آموزان فارغ التحصیل پایه نهم و دوازدهم در رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی، فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار