دلیل اصلی پیشرفت کشورهای صنعتی، توجه به حلقه های کنترل کیفیت و بهره مندی از خرد جمعی است

زنجان (پانا) - جلسه رابطان حلقه های بهبود کیفیت اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در سالن شهید تجلی اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد
دلیل اصلی پیشرفت کشورهای صنعتی، توجه به حلقه های کنترل کیفیت و بهره مندی از خرد جمعی است

رهبر طوماری مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در جمع رابطان حلقه های بهبود کیفیت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: مهمترین عامل در پیشبرد اهداف سازمانی، تغییر در نگرش هاست.
وی با اشاره به تاریخچه تشکیل حلقه های بهبود کیفیت در کشورهای توسعه یافته افزود: دلیل اصلی پیشرفت کشورهای صنعتی، توجه به حلقه های کنترل کیفیت و بهره مندی از خرد جمعی و اهتمام به تفکر و اندیشه های کارکنان سازمانی بود.
مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش ضمن تاکید بر ضرورت پرهیز از روزمره زدگی در حوزه اداری تصریح کرد: محیط کاری ما همچون محیط خانه، بخشی از فضایی است که در آن زندگی می کنیم و بایستی این فضا به قدری پرنشاط، روحیه بخش و اثرگذار باشد که موجب کارآمدی فکری، روانی و تخصصی ما شود.
طوماری نقش حلقه های بهبود کیفیت در سازمان ها را ارتقا دهنده سطح خدمات و افزایش کیفیت فعالیتها خواند و اضافه کرد: حوزه های معاونین و ادارات مناطق می توانند با بهره مندی از خرد جمعی و تجربیات و اندیشه های افراد داخل و خارج سازمانی در قالب این حلقه ها، اقدام به تبادل فکر، ایده و تجربه نمایند و موجب ارتقاء تخصص و تجربه در سطوح سازمانی شوند.

وی افزود: در قالب حلقه های بهبود کیفیت، ایده های جدید و تجارب ارزشمند افراد صاحب‌نظر و متخصص رد و بدل می‌شوند و گره های سازمانی به وسیله این ایده ها گشوده شده و کارشناسان ذیربط هم از انبان اطلاعات، داده ها و تجربیات صاحب نظران بهره مند می شوند.

مشاور اجرایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کارکرد حلقه های بهبود کیفیت را علاوه بر حوزه تخصصی و سازمانی، دارای کارکرد روانی توصیف کرد و گفت: بازدهی حلقه های بهبود کیفیت چندوجهی است و هم در حوزه سازمانی و فعالیتهای تخصصی اثرگذاری دارد و هم در بهبود فضای فکری و روانی و محیطی کارکنان اداری مثمر ثمر واقع می شود.

طوماری تعداد حلقه های بهبود کیفیت آموزش و پرورش استان را بالغ بر 30 حلقه برشمرد و افزود: تمامی مناطق 14گانه استان و حوزه های معاونین و مدیرکل واجد حلقه های بهبود کیفیت هستند که در این جلسات، کارشناسان، متخصصان و صاحب نظران استان حضور می‌یابند و در پیشبرد اهداف سازمانی مشارکت می کنند.

گفتنی است در این جلسه اعضا حاضر به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار