ملکی: برنامه‌هایی برای دارالفنون طراحی شود که جنبه فرهنگی و تاریخی داشته باشد

تهران (پانا) - اولین شورای برنامه‌ریزی مدرسه‌ تاریخی دارالفنون با رویکرد برنامه‌ریزی و تشخص بخشی به ماهیت فعالیت‌های این مدرسه تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
ملکی: برنامه‌هایی برای دارالفنون طراحی شود که جنبه فرهنگی و تاریخی داشته باشد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، اولین جلسه‌ شورای برنامه‌ریزی مدرسه‌ی تاریخی دارالفنون با 4 دستور جلسه صبح امروز با حضور ریاست سازمان و جمعی از مدیران، در دارالفنون برگزار شد.

در این جلسه حسن ملکی با تأکید بر اهمیت نقش تاریخی و رویکرد تربیت و انسان‌سازی نسل قبلی که از اهم نقاط قوت این مدرسه‌ی تاریخی است ضمن یاد و گرامی‌داشت خدمات و اندیشه‌ی توام با آزادگی و وطن‌دوستی امیرکبیر از وی به عنوان شهید راه علم‌آموزی یاد کرد و افزود: باید در این جلسه از دو زاویه و موضوع به دارالفنون توجه شود اولاً از نظر مکانی دارالفنون متعلق به سازمان پژوهش است و دوماً از نظر مکانت باید برنامه‌هایی در شأن این مدرسه که هم جنبه فرهنگی و هم جنبه تاریخی داشته باشد طراحی شود.

در ادامه‌ جلسه مسعود بهرامی رئیس مدرسه‌ دارالفنون با مرور اقدامات انجام شده از دو سال قبل تا کنون چهار دستور جلسه‌این شورا را اعلام کرد. برنامه عملیاتی بهره‌برداری مطلوب از مدرسه‌ی تاریخی دارالفنون، بررسی امور حقوقی، مرمتی و ساختار اداری دارالفنون، اجرای دوره‌های آموزشی و نشست‌های علمی ـ تخصصی، برنامه‌ریزی عملیاتی برای ارتقای نقش و جایگاه دارالفنون در برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان دستور جلسات این شورا بود.

محمد علوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان در خصوص برنامه‌های ارائه شده گفت: این برنامه‌ها نیاز به همسوسازی با سند تحول بنیادین و سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را دارد و در راستای تحقق آن کمک‌های لازم انجام می‌شود. در ادامه علی محبی معاون برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری در ارتباط با انتخاب یک عنوان جامع که متناسب با فعالیت‌ها و رویکردهای جدید این مدرسه باشد تأکید کرد و افزود: تاریخ تعلیم و تربیت ایران، ‌مؤلفه‌ی قهرمانان ملی از امیرکبیر تا سردار سلیمانی و فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی سه ضلع برنامه‌های آتی این مدرسه باید باشد.

در ادامه سایر اعضا جلسه هر یک به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند. در جمع بندی این نشست معاون وزیر و ریاست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن تأکید بر تدوین برنامه‌ای مشخص، قابل اجرا و جذاب افزود: برنامه‌های دارالفنون باید در راستای برنامه‌های تحولی سازمان باشد.

وی همچنین درمورد هویت بخشی به فعالیت‌های دارالفنون گفت: توانمندسازی نیروری انسانی، تربیت مؤلف از جمله محورهای مهم در برنامه‌ریزی فعالیت‌های دارالفنون باید باشد و به عنوان وظایف اصلی این مدرسه باید تلقی شود. در پایان این جلسه مصوب شد کمیته‌ای عملیاتی ذیل شورای برنامه‌ریزی مدرسه‌ی دارالفنون نسبت به فرآیندسازی مصوبات جلسه با نظارت معاونت توسعه و منابع انسانی فعالیت کند.

شورای برنامه‌ریزی دارالفنون به صورت دو هفته یکبار به ریاست حسن ملکی و عضویت علی محبی، محمد علوی تبار، روح‌اله رضاعلی، ‌مسعود بهرامی، بهنام نیک‌نژاد، ‌عبداله اسدی و صدیقه حسن‌زاده تشکیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار