در نشست آموزشی، توجیهی برنامه ملی کانون یاریگران زندگی:

شکوهی: با اجرای کانون یاریگران زندگی به دنبال ایجاد تشکل جدید در آموزش و پرورش نیستیم

کانون یاریگران زندگی در ۳۰ هزار مدرسه تشکیل می‌شود/فعالیت کانون یاریگران مجازی است

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی برنامه کانون یاریگران زندگی را یکی از برنامه‌های مهم و تحولی در آموزش و پرورش دانست که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۲۴۶۴
لینک کوتاه کپی شد
شکوهی: با اجرای کانون یاریگران زندگی به دنبال ایجاد تشکل جدید در آموزش و پرورش نیستیم

مسعود شکوهی در نشست آموزشی، توجیهی برنامه ملی کانون یاریگران زندگی در مدارس کشور که ظهر امروز به صورت زنده از شبکه شاد پخش شد اظهار کرد: 2 برنامه اصلی در حوزه کاری معاونت مشخص شده است؛ برنامه نماد و برنامه یاریگران زندگی. همچنین بسته تحولی دیگری از مجموعه 10 بسته تحولی داریم که سازمان دانش‌‌آموزی آن را دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: برنامه آموزشی، ترویجی و توجیهی ما برای دانش‌آموزان باید معیار اصلی فعالیت‌ها قرار گیرد. برنامه کانون یاریگران زندگی یکی از برنامه‌های مهم و تحولی ما در آموزش و پرورش است که از اولویت‌های اصلی است این برنامه با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار می‌شود.

شکوهی افزود: نقش و جایگاه این برنامه به عنوان یک برنامه تحولی باید جدی گرفته شود این برنامه جز 10 بسته تحولی اعلام شده از سوی وزیر قرار گرفته است که نشان از اهمیت آن را دارد.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: ما به دنبال ایجاد تشکل جدید در آموزش و پرورش نیستیم تلاش برای استفاده از ظرفیت‌ها داریم چراکه اهمیت کانون یاریگران در مدارس بالاست.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون حدود ۸۰ درصد مدارس و مناطق ما از طریق شبکه شاد عضو کانال های پرورشی شده اند و گروهها با نام تشکیل شده است گفت: کانال اختصاصی ۳۲ اداره کل تشکیل شده و بالغ بر ۶۰۰ شهرستان و منطقه عضو کانال ها هستند.

به گزارش پانا، شکوهی اظهار امیدواری کرد معاونان پرورشی استان‌ها و مناطق با قوت فعالیت‌ها را دنبال کنند و الگویی برای فعالیت‌های داوطبانه و تشکل‌ها باشند.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه طرح یاریگران می‌تواند جمع کننده و هدفمندکننده فعالیت‌ها در حوزه پیشگیری باشد. سال گذشته ۷۰۰ کانون ما به عنوان محور فعالیت‌ها در شهرستان‌ها و مناطق برای اجرای طرح یاریگران به ما کمک کردند و سال گذشته ۲۰ هزار مدرسه را تحت پوشش بردیم. امسال شمار مدارس مجری تا ۵۰ درصد افزایش یافته و به ۳۰ هزار مدرسه می‌رسد که فعالیت کانون یاریگران مجازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار