‌وزیر صمت:

طرح مشترک دولت و مجلس در مورد خودرو به زودی ارائه می شود

تهران ( پانا) - ‌وزیر صمت با بیان اینکه کیفیت خودرو پائین بوده و قیمت ها مناسب نیست، می‌گوید به زودی با همکاری مجلس، طرح مشترکی را در حوزه خودرو مطرح خواهیم کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح مشترک دولت و مجلس در مورد خودرو به زودی ارائه می شود

به گزارش مهر، علیرضا رزم حسینی امروز در حاشیه جلسه با کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: امروز در کمیسیون صنایع گزارشی از عملکرد سه هفته‌ای خود ارائه دادم. قرار شد کارگروه‌های مشترکی بین وزارت صمت و کمیسیون صنایع در موضوعات مشخصی همچون خودرو تشکیل شود.

وزیر صمت افزود: مردم باید خودرو با کیفیت استفاده کنند؛ در حال حاضر بازار خودرو در انحصار دو شرکت خودروساز دولتی است که کیفیت پایین بوده و قیمت‌ها مناسب نیست.

وی ادامه داد: با کمیسیون صنایع به صورت مشترک کار خوبی را آغاز کرده ایم و در آینده طرح مشترک دولت و مجلس در مورد خودرو را اعلام خواهیم کرد. با این طرح بازار خودرو بهتر می‌شود و از این نابسامانی خارج خواهد شد.

رزم حسینی تاکید کرد: البته باید توجه داشت بازار خودرو باید به سمت رقابتی شدن برود و شرکت‌های توانمند در حوزه خودروسازی به بازار ورود پیدا کنند تا از این طریق با شکستن انحصار، فضای کشور در حوزه خودرو باز شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در نشست مشترک با کمیسیون صنایع مجلس موضوع فولاد بود، گفت: در حوزه فولاد، خوشبختانه تولید به اندازه کافی است، اما متأسفانه در چند وقت گذشته، دلالان و واسطه‌هایی که بین تولیدکنندگان و بازار وجود داشته اند موجب افزایش قیمت‌ها شده اند.

رزم حسینی افزود: سیاست ما حمایت از افزایش تولید و حذف دلالان از بازار فولاد است.

وی با اذعان به اینکه متأسفانه هم اکنون قیمت درب کارخانه تا کف بازار تفاوت زیادی دارد، گفت: به سبب اینکه دلالان و برخی واسطه‌های مالی بخشی از نقدینگی موجود را به بازار فولاد تزریق کرده اند باعث نابسامانی در این بازار شده اند و وزارت صمت تصمیم دارد با درایت و مدیریت بازار و البته نه دخالت در آن تعادل را به این بازار برگرداند.

رزم حسینی با بیان اینکه هم اکنون طرح مشترکی در وزارت صمت و کمیسیون صنایع مجلس در حال نهایی شدن است، افزود: کاهش قیمت فولاد در بازار، بر روی هزینه تمام شده دیگر کالاها نیز تأثیر خواهد گذاشت و ان شاء الله شاهد کاهش قیمت در دیگر محصولات نیز خواهیم بود.

مدیریت واردات، تأمین و توزیع همه محصولات کشاورزی به وزارت جهاد واگذار می‌شود

وی به موضوع واردات و مدیریت تأمین و توزیع کالاهای اساسی در حوزه کشاورزی نیز اشاره کرد و ادامه داد: طبق هماهنگی خوبی که با دوستانمان در وزارت جهاد داشته ایم مقرر شده تا از این پس مدیریت واردات، تأمین و توزیع همه محصولات کشاورزی به وزارت جهاد واگذار شود و ما نیز در این زمینه به آن‌ها کمک خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هماهنگی‌های خوبی با بانک مرکزی در خصوص تهاتر کالا انجام شده است، گفت: به زودی نشست مشترکی با رئیس کل بانک مرکزی و معاونان این بانک خواهیم داشت که هماهنگی‌های لازم در حوزه واردات و صادرات و همچنین تهاتر کالا انجام خواهد شد.

رزم حسینی به نشست دیگری با حضور وزیر نفت اشاره کرد و افزود: برای حل مشکل مواد اولیه کارخانه‌ها و رونق صادرات و حل برخی مشکلات واحدهای تولیدی، جلسه مشترکی نیز با وزیر نفت خواهیم داشت تا بتوانیم این مشکلات را با همکاری همدیگر رفع کنیم.

معادن محبوس تعیین تکلیف می‌شوند/۱۳ هزار معدن محبوس داریم

وی به تصمیم مهم وزارت صمت در حوزه معدن اشاره کرد و گفت: همانطور که در روز رأی اعتماد قول دادم به این قول عمل شد و ابلاغیه‌ای صادر کردیم تا معادن محبوس تعیین تکلیف شود.

رزم حسینی افزود: هم اکنون حدود ۱۳ هزار پهنه معدنی و معدن محبوس داریم که مجوز گرفته اند، اما به هر دلیلی ۱۰ تا ۱۵ سال مورد بهره برداری قرار نگرفته اند و گرفتار عده‌ای شده اند که نتوانسته مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: به این معادن ابلاغ شده ظرف سه ماه فرصت دارند مجدداً آن‌ها را فعال کنند و اگر در مدت تعیین شده فعال نشوند طبق قانون، مجوز آن‌ها باطل شده و مجدداً مزایده برگزار می‌شود تا این معادن به افراد دارای اهلیت و توانایی واگذار شود و فرصت جدیدی برای اشتغال زایی و ایجاد درآمد برای کشور به وجود آید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت گذاری برخی کالاها در بورس کالا هم گفت: هدف ما از این سیاست، متعادل کردن قیمت هاست، چون معتقدیم اکنون قیمت‌ها عادلانه نیست و با اجرای این سیاست می‌توان تعادل را به قیمت‌ها بازگرداند.

رزم حسینی با بیان اینکه نمی‌دانم چه منافعی وجود دارد که برخی‌ها با این سیاست مخالفت می‌کنند، افزود: دولت به دنبال مداخله در بازار نیست بلکه می‌خواهد آن را مدیریت کند بنابراین تلاش داریم کالاهایی که با مواد اولیه ارزان داخلی و انرژی ارزان تولید می‌شود با سود معقولی به دست مصرف کننده نهایی برسد تا در نهایت شاهد کاهش قیمت‌ها در کف بازار نیز باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار