دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: شهید سلیمانی به مراتب قوی‌تر از سردار قاسم سلیمانی است

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۳۳۹
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: شهید سلیمانی به مراتب قوی‌تر از سردار قاسم سلیمانی است

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم نازنین امنی دانش‌آموز دوره متوسطه دوم از استان گلستان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« عالمی در حیرت از ایمان و ایثار و شهادت اسوه

ایمان و ایثار این چنین کردار باد

مرگتــــان را تسلیت با تهنیت آمیخته است

زندگی را خجلت از مرگی چنین هموار باد

وقتی دشمنت ضعیف باشد، وقتی شکست را اعتراف کند، وقتی از قامت اراده و شجاعتت لرزه به اندامش بیفتد، بزدلانه‌ترین و منفورترین روش‌ها را برای کشتن تو انتخاب می‌کند.

کسانی که از حقوق بشر حرف می‌زنند مانند ترسویان، چاره‌ای جز تکه‌تکه کردن قامت حضورت نداشتند!

ای دلگرمی کودکان پدر از دست داده، ای مرهم قلب مادران داغ دیده، ‌ای سردار شهید که در شوق پرواز بال بال می‌زدی. از شما چه پنهان امروز همه‌ی وجودم شکست، آهم به آسمان بلندشد، چون غم از دست دادنت کمر کوه را هم می‌شکند، اما بدان اراده‌ام برای دفاع از اهداف ولایت محکم‌تر گردیده است. مشت‌هایم را گره کرده‌ام و با تأسی از سرو قامتان شجاعت و مردانگی ایستاده‌ام و قول می‌دهم از راهت و مرام و مردانگیت بیاموزم و دفاع کنم.

در برابر ناملایمت‌های زمانه که کمر همت برای شکستن ایمان و انسانیت بسته است خواهم ایستاد. سلام ما را به دوستان شهیدت برسان و دعایمان کن چرا که زنده‌ای و نزد خدای مهربان متنعمی و پیروزی. شهادتت مبارک ای شیرمرد آسمانی، شهید سردار قاسم سلیمانی عزیز.

و اما قاتلان تو بدانند، همان‌ها که دشمن خون‌خوار انسانیت و آزادگی‌اند، همان مفسدان فی‌الارض، همان کافران، همان شیاطین مجسم و در رأس‌شان ترامپ جنایت‌کار که لکه‌ی ننگ دیگری بر دامن خود نشانده و بیشتر از قبل وقتی بخواهند ترسویی را مثال بزنند او و هم‌دستانشان را مثال خواهند زد چرا که شجاعت در دامنه‌ی کلماتشان وجود ندارد. از پشت خنجر زدن کاربزدلانه آنهاست. آنها بدانند که با کشتن مردان و زنان و کودکان و مردانی چون تو، گور خود را عمیق‌تر کندند؛ و از خون پاکت سروهایی را رویانده‌اند. آگاه، محکم و با اراده.

و اما حرف آخرم: احمق‌ها نمی‌دانند که شهید سلیمانی به مراتب قوی‌تر از سردار قاسم سلیمانی است. حسین(ع) با شهادتش طومار بنی‌امیه را پیچید، حاج قاسم طومار آمریکا و اسرائیل و آل سعود را.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار