مجوز ۲۶ میلیارد متر مکعب آب بدون نمک‌زدایی به استان های جنوبی داده شد

تهران (پانا) - وزیر نیرو با اشاره به مجوز ۲۶ میلیارد متر مکعبی برداشت آب بدون نمک‌زدایی به استان‌های هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان می‌گوید تدوین برنامه سازگاری با کم آبی کمک موثری در حفظ منابع آبی است همچنین با استفاده از این روش مصرف آب مطابق هر منطقه مشخص خواهد شد .

کد مطلب: ۱۱۳۲۲۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مجوز ۲۶ میلیارد متر مکعب  آب بدون نمک‌زدایی به استان های جنوبی داده شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردکانیان" افزود: تدوین این برنامه کمک موثری در حفظ منابع آبی است و نیز روش مصرف آب مطابق نیاز هر منطقه را مشخص خواهد کرد.

وی به الگوی کشت و مبنای تخصیص آن اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: تولید این الگو با همکاران جهاد کشاورزی است که ‌اینک آماده شده و در مرحله استقرار و پیاده‌سازی است و در اصفهان کار آغاز شده و این اقدام مستلزم اقدام های بین بخشی است.

اردکانیان افزود: آنچه آسیب رسانده ماهیت بخشی ساختار است که ضرورت دارد کار بین بخشی توسعه یابد.

وزیر نیرو درباره طراحی آب شیرین‌کن‌های شهرهای جنوبی کشور گفت: با وجود تغییر اقلیم و خشک بودن کشور در شمال و جنوب به منابع خدادادی آب دریا دسترسی وجود دارد در همین راستا منابع و مصارف ۱۷ استان کشور در منطقه مرکزی و حاشیه جنوبی برای استفاده از آب دریا بررسی شده است .

وی اضافه کرد: تاکنون به میزان ۲۶ میلیارد متر مکعب مجوز برداشت آب بدون نمک‌زدایی به استان‌های هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان داده شده و علاوه بر این مجوز ۴.۴ میلیارد متر مکعب نمک‌زدایی به این استان‌ها اعطا شده است.

وی افزود: شیرین کردن آب با هر قیمتی برای مصرف شرب توجیه‌پذیر و لازم است در هر طرحی ملاحظه‌های زیست محیطی هم دیده شود.

اردکانیان درباره اصلاح الگوی مصرف برق خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۹.۷ درصد روستاها از نعمت برق برخوردارند که به منظور تاب‌آوری لازم است الگوی مصرف رعایت شود.

وزیر نیرو گفت: امسال اصلی ترین دستاورد در بخش برق این است که اوج بار را در تابستان کاهش داده و از سرمایه‌گذاری چند صد هزار میلیارد تومانی برای ساخت نیروگاه‌ها در جبران کمبود برق در زمان اوج بار جلوگیری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار