در گفت و گوی پانا با دانش‌آموزان منطقه ۵ تهران بررسی شد؛

مزایا و معایب آموزش مجازی برای دانش آموزان

تهران (پانا) - این روزها به دلیل شیوع ویروس کرونا اغلب مردم به دورکاری مشغول شدند و همچنین دانش آموزان هم به صورت مجازی و غیر حضوری درس می‌خوانند‌. این موضوع موجب شده دانش آموزان برای آموزش های مجازی دست به دامن استفاده از برخی از نرم افزار های آموزشی و ویدئو کنفرانسی شوند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
مزایا و معایب آموزش مجازی برای دانش آموزان

هر سیستمی هر چند پرکاربرد و پرطرفدار مزایا و معایبی دارد. مزایا و معایب سیستم آموزش مجازی نیز از جمله موضوعاتی است که این روزها مورد توجه زیادی قرار گرفته است و معلمان و دانش آموزان نظرات و تجارب مختلفی در این خصوص دارند.
نگار حبیبی، دانش آموز منطقه پنج در گفت و گو با پانا گفت: آموزش‌های مجازی جنبه‌های مثبت و منفی بسیاری دارد. یکی از جنبه‌های مثبت این مسئله این است که از رفت و آمدهای روزانه خلاص شده‌ایم.

وی افزود: امروزه با وجود نرم افزارهایی که می‌توانیم با معلمان خود به صورت تصویری و صوتی در ارتباط باشیم، آموزش های مجازی را برای ما آسوده‌تر کرده است. اما برای برخی از دانش‌آموزان دسترسی به اینترنت و تلفن‌های همراه هوشمند امکان پذیر نیست و به همین دلیل دسترسی به مطالب درسی و کلاس های آنلاین برایشان بسیار سخت و دشوار است.
این دانش آموز تاکید کرد: همچنین هزینه‌های اینترنت به این دلیل که اکثر آموزش ها تصویری است برای بسیاری از ما بالاست.
او درباره‌ مشکل دسترسی به شبکه‌ شاد با آیفون چنین گفت: بسیاری از ما از تلفن‌های هوشمند آیفون استفاده می‌کنیم که این تلفن همراه اجازه‌ نصب اپلیکیشن شاد را به ما نمی‌دهد و این برای دسترسی آسان به این اپلیکیشن بسیار مشکل بزرگی است.
شیرین شفیعی، دانش آموز منطقه پنج نیز در این موضوع گپ و گفتی با پانا داشت. او گفت: با توجه به این که آموزش های مجازی امکانات بسیار زیادی را برای ما فراهم‌ می‌کنند قطعا معایبی هم دارند.
شفیعی ادامه داد: در کلاس‌های مجازی محدودیت زمان و مکان وجود ندارد و شما می توانید با استفاده از آموزش‌های مجازی در هر زمان و مکانی به آنها دسترسی نامحدود داشته باشید. همچنین دوره‌های آنلاین کمتر از تدریس‌های سنتی وقت می گیرد و بسیار مفیدتر است.
وی افزود: از سویی، کلاس های آموزشی آنلاین نیاز به انگیزه ی بالا برای پیشرفت در دوره های مجازی دارد. زیرا این کلاس ها ضبط می شوند بنابراین افراد می توانند در هر زمان که بخواهند آنها را دانلود کرده و مشاهده کنند.
او درباره معایب آموزش مجازی چنین گفت: اینکه امکان پرسش و پاسخ و تعامل حضوری بین معلم و دانش آموز وجود ندارد و در آموزش های آنلاین دانش آموز تمرکز دقیق بر روی درس ندارد و معلمان کنترل کمتری روی دانش آموزان دارند، کار را بسیار دشوار می‌کند. برای کسانی که در کلاس های حضوری با تعامل با همکلاسی ها لذت بیشتری می برند آموزش های حضوری مناسب تر است.


*ملیکا کی‌قبادی، خبرنگار دانش آموز منطقه ۵

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار