در نشست فیلم سینمایی «مهران» مطرح شد:

رقیه توکلی: به‌دنبال برچسب زدن به فیلمم برای جذب حمایت مالی نبودم

تهران (پانا)- کارگردان فیلم سینمایی «مهران» می‌گوید که هرگز به‌دنبال جذب حمایت‌های مالی ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف از طریق برچسب زدن به فیلمش نبوده است.

کد مطلب: ۱۱۳۲۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
رقیه توکلی: به‌دنبال برچسب زدن به فیلمم برای جذب حمایت مالی نبودم

نشست خبری فیلم«مهران» به کارگردانی «رقیه توکلی» 28 مهرماه در خانه اجرای جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان برگزار شد.

«رقیه توکلی» کارگردان این فیلم در ابتدای این نشست در تماس تصویری گفت: «دلم می‌خواست در آنجا حضور داشته باشم زیرا امشب اولین اکران فیلم «مهران» بود،اما به خاطر ویروس کرونا نتوانستم که در کنارتان باشم. همیشه دلم می‌خواست فیلم هایم را در یزد بسازم، به این که فیلم دفاع مقدسی یا مخصوص کودکان باشد فکر نمی‌کردم، فقط هدفم نشان دادن شهر یزد بود. واقعیتی وجود دارد؛ این است که یزد در زمان جنگ شهر ایمنی بوده است و مهاجران زیادی به این شهر آمده‌اند و حالا نیز همان مهاجران در یزد مانده‌اند. در زمان جنگ مردم شهر من مهمان‌نواز بودند و به مردم جنگ‌زده کمک می‌کردند. سعی کردم سادگی و صمیمیتی که در خانه‌ها و خانواده‌های ایرانی وجود دارد به تصویر بکشم و فکر می‌کنم در این زمینه درست عمل کرده‌ام. اصلا به دنبال این نبودم که برچسبی به فیلم‌هایم بزنم تا کمک سازمان‌های مختلف را جذب کنم و کاملا دلی به سراغ این موضوع رفتم.»

«شیما عرب‌شاهی» بازیگر این فیلم: «تجربه کار با رقیه توکلی را پیش از این داشتم ،بسیار حرفه ای است، برای همین زمانی که پیشنهاد بازی داد پذیرفتم. نقش مادری را به عهده دارم که رابطه خوبی با پسرش دارد، مشکلاتی در جریان فیلم به دست می‌آید که حل می‌شوند.»

«مجید عظیم‌نیا» دستیار کارگردان فیلم گفت:«این فیلم اولین تجربه کاریم با رقیه توکلی بود مثل کلاس درس بود. در شهرستان‌ها تولید فیلم اتفاق نمی‌افتد یکی از نقاط کشور ما که دائما درباره فرهنگ آن صحبت می‌کنیم،این مشکل است، هرکسی که می‌خواهد فیلم بسازد باید به تهران بیاید اما خانوم توکلی این کار را در یزد انجام می‌دهد و بسیار موفق است. تفاوتی بین کارکردن با کارگردان خانوم و آقا وجود ندارد زیرا همه برای هدفی خاص فعالیت می‌کنیم. تمام عوامل با عشق و دلی مسئولیتشان را به‌عهده گرفته بودند. همه چیز از خود رقیه توکلی شکل گرفت، حتی کسانی که از شهرهای دیگر به پروژه پیوستند این اتمسفر روی آنها تاثیر گذاشته بود. در اوج گرما کار کردیم و با تمام چالش‌هایی که پیش آمد کنار آمدیم. نود درصد بچه‌های گروه یزدی هستند و به خاطر شرایط کرونایی نتوانستند خودشان را به این نشست برسانند. از جشنواره کودک تشکر می‌کنم که با وجود نظرات این ویروس باز هم به کارش ادامه داده است.»

شیما عرب‌شاهی ادامه داد:«رقیه توکلی برای این فیلم بسیار زحمت کشید، در مرداد فیلمبرداری می‌کردیم و هوا بسیار گرم بود و به واسطه آن ضبط برایمان سخت بود، اما عشق ما به سینما باعث شد کارمان را با عشق به اتمام برسانیم.»

«شیما عرب‌شاهی» بازیگر این فیلم:«تجربه کار با رقیه توکلی را پیش از این داشتم، بسیار حرفه ای است، برای همین زمانی که پیشنهاد بازی داد پذیرفتم. نقش مادری را به عهده دارم که رابطه خوبی با پسرش دارد، مشکلاتی در جریان فیلم به دست می‌آید که حل می‌شوند.»

رقیه توکلی در ادامه تماس تصویریش با اشاره براینکه بحثی که همیشه در میان بچه‌های فیلم کوتاهست این است که نباید با ساخت فیلم کوتاه به فیلم بلند ساختن برسند گفت:«همچنان فیلم کوتاه خواهم ساخت و شاخه آن را در سینما جدا می‌دانم. این فیلم را با عوامل یزدی با دل و جان بدون حمایت هیچ ارگانی ساختیم و تنها دلمان به حمایت‌های بنیاد فارابی گرم بود.فیلمنامه بعدی من در فضای کودک و نوجوان نیست اما بازیگران اصلی من کودکان و نوجوانان است. از ساخت فیلم مهران بسیار انرژی گرفته‌ام و دوست دارم باز هم در این حوزه فیلم بسازم.تا زمانی که جوانم می‌خواهم تجربه کنم و فیلم‌های جدید و خوب بسازم، قطعا فیلم‌های بعدی من همچنان در شهر یزد فیلمبرداری خواهند شد. از فرشاد رضایی که در نوشتن فیلمنامه به من بسیار کمک کرد تشکر می‌کنم زیرا تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت کار گذاشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار