صدا و سیما بایدحامی معلولان باشد

زنجان (پانا) - مدیرکل بهزیستی استان زنجان لزوم فرهنگ‌سازی بین مردم را از فعالیت‌های بارز رسانه معرفی کرد و گفت: طبق قانون حقوق جامع حقوق معلولین مبلمان شهری و اماکن عمومی باید برای حضور معلولین آماده شود.

کد مطلب: ۱۱۳۲۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد
صدا و سیما بایدحامی معلولان باشد

محمد محمدی در جلسه دیدار نمایندگان انجمن نابینایان زنجان با مدیرکل صداوسیمای مرکز زنجان بابیان اینکه درزمینهٔ مناسب‌سازی فرهنگی نیز اقدامات بسیار مثبتی صورت گرفته ولی کافی نیست، تصریح کرد:. نقش صداوسیما به‌عنوان بزرگ‌ترین و پرمخاطب‌ترین رسانه جمعی در زمینه اطلاع‌رسانی و تغییر نگرش‌ها بسیار مهم و انکارناپذیر است و می‌تواند در آشنایی افکار عمومی با موانع پیش روی معلولین و فراهم ساختن زمینه مشارکت جهت تحقق مناسب‌سازی فیزیکی و فرهنگی در جامعه اثرگذار باشد.

وی افزود:. صداوسیمای مرکز زنجان حامی معلولین است و توانسته در بروز و ظهور استعدادهای معلولین نقش‌آفرینی کند و معرفی توانمندی‌های معلولین و جامعه هدف یکی از بهترین زمینه‌های همکاری بین صداوسیما و بهزیستی است.

مدیرکل صداوسیمای استان زنجان نیز در این دیدار ضمن اشاره به گستردگی و تنوع موضوعات پیش روی صداوسیما جهت انعکاس و برنامه‌سازی، بیان کرد: که تاکنون تلاش شده است که برنامه‌های متنوعی با موضوعات مختلف مرتبط با بهزیستی و جامعه هدف سازمان تهیه و پخش گردد که امیدواریم در آینده با گسترش تعامل بین بهزیستی و صداوسیما این برنامه‌ها بیشتر گردد.

لطیفی افزود: نهادهای مسئول زمینه‌های لازم را برای تأمین حقوق معلولان، فراهم و حمایت‌های لازم را از آن‌ها به عمل آورد و در این مورد جامعه معلولان باید مطالبه گر باشند.

وی یادآور شد: اگر فردی در بخشی از توانایی خود محدودیت دارد باید استعدادهای او در سایر بخش‌ها کشف و به منصه ظهور برسد، ولی نیازمند توجه ویژه متولیان امر و فرهنگ‌سازی در این خصوص می‌باشد تا بتوان با اصلاح فرهنگ جامعه ظرفیت‌های بالقوه این قشر از جامعه پرورش یابد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز استان افزود: شناخت استعدادها، حرفه‌آموزی و ایجاد شغل و درآمد، اعتمادبه‌نفس فرد معلول را افزایش داده و افسردگی ناشی از برخی محدودیت‌ها را در آن‌ها کاهش می‌دهد و همچنین آرامش را به آن‌ها و خانواده‌هایشان بازمی‌گرداند.

وی استفاده از ظرفیت‌های شبکه استانی در حوزه‌های خبر، سیما و صدا را در این خصوص راهگشا توصیف کرد و گفت: آماده‌ایم در برنامه‌های مختلف بالأخص مطالبه، در شهر و خانواده، ضمن بیان و پیگیری مشکلات و مسائل مربوط به روشندلان، افراد فعال و نخبه این قشر را نیز معرفی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار