مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند عنوان کرد:

دورهمی ها را تعطیل کنید!

همدان (پانا) - مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت بیمارستان علیمرادیان و دو بخش بیمارستان قدوسی به سختی در گیر بستری بیماران کرونایی است ،علاوه بر شرکت در ختم ها، دورهمی های خانوادگی و تعطیلات پایان در ۲هفته اخیر به افزایش آمارهای مبتلایان جان دوباره ای داده است.

کد مطلب: ۱۱۳۲۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
دورهمی ها را تعطیل کنید!

سیامک دانشور مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند در آخرین جلسه ستاد کرونای این شهرستان گفت:اگر اوضاع اینطور پیش برود کنترل شهرستان از عهده خارج می شود.

وی عنوان کرد: شهرستانی که پایان هفته ها و روزهای تعطیل همچنان میزبان میهمانان بسیاری از شهرهای مختلف کشور بوده است و خیابان های شلوغ و مرکز شهر همچنان در تصرف خودرو ها و عابران پیاده که شاید دلیل آنچنان قاطعی برای خروج از خانه ندارند باعث شده وضعیت شهرستان نهاوند بسیار ناگوار باشد، تا آنجا که دیگر صاحب متوفی نمی تواند خودش فرد فوت شده در خانواده اش را به خاک بسپارد.

دانشور ادامه داد: حضور کادر درمان با لباس های مخصوص حضور در بخش های کرونایی که این روزها در خیابان های شهر ماسک بدست از مردم می خواهند تا پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و بسلامت خانواده هایشان بها دهند، نوعی التماس است به کنترل ترددهای غیرضرور مردم به رعایت بهداشت، به استفاده از ماسک، التماس به مردمی که بی دلیل خیابان های شهر را گز می کنند و اصلا یادشان نیست که ۷ماه است کادر درمان یک شب خوش کنار خانواده هایشان ندیده اند!

وی با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت های بیمارستانی در این شهرستان در این خصوص گفت: بیمارستان های شهر پر شده است، دیگر نه تخت های پر شده پاسخگو است نه بخش های سر ریزه از کرونایی هایی که روزانه با تعداد قابل توجهی بستری می شوند، حالا تصور کنید این میان بیمار اورژانسی، قلبی،تصادفی، زن بارداری و... ضرورت مراجعه به بیمارستان و بستری شدن داشته باشد اما بیماران کرونایی همه ظرفیت و انرژی کادر درمان و بخش بهداشت و درمان شهرستان را تصرف کرده اند!

رییس شبکه بهداشت نهاوند افزود: وقتی شهرستانی فوق قرمز اعلام شده است وقت بیداری مردم و مسولینی است که خود را به بهانه های مختلف بخواب زده اند. مسئولی که تصور می کند از پشت میز می تواند نظارت کند و مردمی که به بهانه های مختلف از زدن حتی یک ماسک هم خودداری می کنند.

وی ادامه داد: روزانه بیش از ۱۰نفر در نهاوند بواسطه ابتلا به ویروس کرونا جان می دهند، مرگ هایی که ناباورانه در تاراج جان عزیزان این شهر است که نه فرصت عزا می دهد نه حتی اجازه حضور بر مزاری که مرهمی شود. برخی خانواده ها بیش از ۴نفر از عزیزان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند. از جوان ۱۵و ۳۰ ساله تا سایه و نان آور خانواده قربانی این ویروس منحوس شده اند.باید برای نجات جان مردم فکری اساسی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار