نائب رئیس کمیسیون عمران: وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شود

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شود، زیرا این وزارتخانه در شرایط کنونی وظایف سنگینی را بر عهده دارد، ازاین رو تفکیک دو حوزه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی می‌تواند به پیگیری تخصصی‌تر و دقیق‌تر برنامه‌ها و امور کمک کند.

کد مطلب: ۱۱۳۲۰۸۷
لینک کوتاه کپی شد
نائب رئیس کمیسیون عمران: وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شود

به گزارش روابط عمومی مجلس، کمال علی‌پور خنکداری نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به پیشنهاد کانون سراسری انبوه‌سازان برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی جهت مدیریت درست بازار مسکن، گفت: وزارت راه و شهرسازی در گذشته مجزا بوده و هر کدام از وزارتخانه‌ها به وظایف ذاتی و قانونی خود می‌پرداختند، اما با توجه به سیاست‌های کوچک‌سازی بدنه دولت، دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی ادغام شده و وزارت راه و شهرسازی تشکیل شد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر من تفکیک وزارتخانه مذکور و تشکیل دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی می‌تواند به مدیریت صحیح تر و تقویت این دو حوزه کمک شایانی کند، زیرا در چند سال اخیر به خاطر ادغام دو وزارتخانه مذکور، برخی مسئولیت‌ها مانند تولید مسکن پیگیری کامل نشد.

وی گفت: از طرف دیگر این موضوع مطرح می‌شود که افزایش قیمت مسکن به دلیل تشکیل وزارت راه و شهرسازی بوده است، اما به نظر من این دو موضوع هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، بلکه گرانی مسکن نشأت گرفته از سیاست‌های وزیر پیشین راه و شهرسازی است، زیرا وی اعتقادی به ورود دولت برای تولید انبوه مسکن نداشت.

علی پور خنکداری ادامه داد: از نگاه من وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شود، زیرا این وزارتخانه در شرایط کنونی وظایف سنگینی را بر عهده دارد، ازاین رو تفکیک دو حوزه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی می.تواند به پیگیری تخصصی تر و دقیق تر برنامه ها و امور کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: پیگیری اجرای طرح آمایش سرزمینی یکی ازوظایف اصلی وزارت مسکن است که تاکنون به آن به درستی توجه نشده است، از طرف دیگر در سال‌های اخیر شورای عالی مسکن تشکیل نشده، این در حالی است این شورا نقش اساسی در مدیریت بازار مسکن دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار