مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان:

مشارکت مردم در مدرسه سازی با بسته تحولی آجر به آجر

اصفهان(پانا) _ مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان اصفهان عنوان کرد با کمکهای مردم استان اصفهان تصمیم داریم ساخت پروژه مدرسه دو کلاسه را در یکی از مناطق محروم شروع کنیم.

کد مطلب: ۱۱۳۲۰۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت مردم در مدرسه سازی با بسته تحولی آجر به آجر

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، جلسه ویدیوکنفرانس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی با کارشناسان نواحی و مناطق با حضور فریدالدین عبدیزدان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان، محسن ژیان پور رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش و مقصودی مدیر روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان برگزار شد.

در این جلسه، عبدیزدان مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان، ضمن تشکر از تلاشهای همکاران، با اشاره به شرایط خاص کرونا در سال تحصیلی جدید از مهر امسال به عنوان یک مهر ویژه نام برد و گفت: با وجود همه محدودیتها تمامی قسمتهای آموزش و پرورش در تلاشند آموزش دانش آموزان در بستر فضای مجازی به بهترین نحو انجام شود و امسال دانش آموزان کمتر از فضای فیزیکی مدرسه استفاده می کنند و در این شرایط نقش معلم بیش از پیش مشهود است و خانواده ها بیشتر به نقش و جایگاه معلم در مدرسه پی می برند.

وی افزود: با توجه به اینکه جهت رفع کمبود فضاهای آموزشی در نواحی و مناطق استان در سنوات قبل تلاشهای زیادی شده ولی در بسیاری از شهرستانهای استان همچنان مشکلات کمبود یا فرسودگی فضای آموزشی را داریم و چاره ای جز مشارکت مردم برای ساخت مدرسه نداریم که باید از این ظرفیت موجود جهت حضور و مشارکت جامعه در امر مدرسه سازی به بهترین نحو استفاده کنیم.

عبدیزدان یادآور شد: امروزه مشارکت مردم و حضورشان در حوزه مدرسه سازی در دستور کار وزرات آموزش و پرورش قرار گرفته و توسعه حضور و مشارکت خیرین بزرگوار مدرسه ساز مهم تر شده که یکی از کارهای مهم در این خصوص، تشکیل مجامع خیرین مدرسه ساز در شهرستانهاست که خوشبختانه مبحث مدرسه سازی در برخی از مناطق استان اصفهان از برخی استانهای کشور پررنگ تر است.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان از تلاش و همت تعدادی از مدیران آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان در جذب خیرین مدرسه ساز قدردانی کرد و گفت: از برخی مدیران ادارات گله مندم چون مجمع خیرین مدرسه ساز را در شهرستان خود تشکیل نداده اند و با تمام قوا وارد میدان نشده اند زیرا با پیگیری بیشتر می توانند از مزایای حضور خیرین استفاده کرده و کمبود فضای آموزشی را در منطقه خود تا حدودی رفع کنند.

وی همچنین به بسته تحولی آجر به آجر که یک طرح مشارکتی بین وزارت آموزش و پرورش، مجمع خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور است اشاره کرد و افزود: امروز باید آحاد مردم را به مدرسه ساری تشویق کنیم و با توجه به فرهنگ مردم ایران و حس نوع دوستی با مشارکت و حضور آنها در این امر این نکته را یاد آور می شویم که مردم با کمک به عمل خیر مدرسه سازی در راستای توسعه فرهنگ مشارکت می کنند. وی راه اندازی پویش محرم در حوزه آجر به آجر در سراسر کشور را یادآور شد و گفت: با کمکهای مردم استان اصفهان در ایام محرم و صفر تصمیم گرفتیم ساخت پروژه مدرسه دو کلاسه را در یکی از مناطق محروم شروع کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار