جدیدترین مصوبات کمیسیون ماده 10 احزاب اعلام شد

تهران (پانا) - مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، جدیدترین مصوبات این کمیسیون را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۰۵۰
لینک کوتاه کپی شد
جدیدترین مصوبات کمیسیون ماده 10 احزاب اعلام شد

حمید ملانوری امروز در نشست خبری درباره آخرین مصوبات کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، گفت: بالا بردن سطح آگاهی مردم، ایجاد نشاط در جامعه و بالا بردن میزان مشارکت موضوعی است که از فعالیت جامعه حزبی کشور به ویژه در زمان انتخابات انتظار می‌رود. این کمیسیون علاقه‌مند و پیگیر این موضوع است تا زمینه را طوری فراهم کند که همه فعالان سیاسی بدون دغدعه خاطر، مواضع حزبی خود را بیان کنند.

وی افزود: انتخابات سرنوشت‌ساز ۱۴۰۰ در فضای سیاسی داخلی و بین‌المللی برای ما بسیار مهم است و امیدواریم فعالان سیاسی بیش از هر زمان دیگر ورود جدی و متناسب با فضای کشور برنامه‌ریزی داشته باشند تا مردم هم سرنوشت خود را به کسی بسپارند که بیشترین اهلیت را دارد.

ملانوری اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون اساسنامه و مرامنامه حزب راه ملت مورد تایید قرار گرفت اما صلاحیت سه نفر از اعصای شورای مرکزی حزب تایید نشد و اعضای علی البدل جایگزین شدند و دبیرکل حزب هنوز معرفی نشده است.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب درباره بررسی صلاحیت دبیرکل جدید جمعیت پیشرفت ایران اسلامی، گفت: پس از استعفای دبیرکل حزب جمعیت پیشرفت اسلامی به دلیل نمایندگی مجلس، محمدسعید احدیان از اعضای شورای مرکزی تا پایان سال به عنوان دبیرکل معرفی شد که صلاحیت او بررسی و تایید شد.

ملانوری اضافه کرد: یرگزاری مجامع عمومی و انتخابات اعضای هیات مدیره و بازرس اقلیت‌های دینی انجمن آشوریان ایران، مجموعه ورزشی فرهنگی ارامنه رافی، انجمن زرتشتیان خرمشاه یزد، انجمن زرتشتیان شیراز و انجمن مریم آباد یزد بررسی شد و مورد تایید قرار گرفت و پروانه آنان تایید می‌شود.

وی با اشاره به بررسی صلاحیت روسای شعبه‌های استانی در نشست امروز کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: صلاحیت مسوولان شعب حزب جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در استان کرمانشاه، حزب رفاه انقلاب اسلامی ایران در استان خراسان جنوبی، حزب ندای ایرانیان در استان اردبیل و جمعیت ره‌پویان انقلاب اسلامی در استان هرمزگان بررسی و تایید شد.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درباره محکومیت دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به دلیل امضای بیانیه ۷۷ فعال سیاسی، گفت: فضای اظهارنظر حوزه احزاب در کشور باز است اما اگر جایی پرونده‌ای مطرح می‌شود شاید به این دلیل است فراتر از قانون موجود اظهارنظر صورت گرفته باشد.

ملانوری یادآور شد: ما در کمیسیون، تخلفات ماده ۱۸ را بررسی و نهایتا مجازات ماده ۱۹ را اعمال می‌کنیم. اگر اتفاقی خارج از قوانین رسمی کشور باشد کسی که موضوع را مطرح می‌کند باید پاسخگو باشد.

وی درباره تخصیص یارانه به احزاب گفت: یارانه سال ۹۸ به احزاب هنوز پرداخت نشده است و پیگیر یارانه ۹۹ هستیم تا تخصیص اعتبار صورت بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار