شفیع پور: باید با گذر از بی سوادی بتوانیم به سایر وجوه سواد در جهان بپردازیم

تهران (پانا) - نشست مشترک میررضا شفیع پور، معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و شورای معاونین منطقه 8 در سالن ثامن الحجج منطقه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۲۰۰۱
لینک کوتاه کپی شد
شفیع پور: باید با گذر از بی سوادی بتوانیم به سایر وجوه سواد در جهان بپردازیم

در این نشست هم اندیشی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و شورای معاونین منطقه 8، مینو زمان، ضمن خیر مقدم به مدعوین و مهمانان فرهیخته و تبریک حلول ماه ربیع الاول، به مجموعه فعالیتهای این مدیریت در حوزه سوادآموزی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در این مدیریت، مبنای عمل، کار تیمی و گروهی است و همکاری و فعالیت در حوزه سواد آموزی و ریشه کنی بی سوادی بر عهده تمامی دست اندر کاران تعلیم و تربیت است.

در این جلسه کلیپ و مجموعه فعالیت های صورت گرفته در سال تحصیلی 99-98 در معاونت سواد آموزی توسط خدیجه جلیلیان، کارشناس مسئول سنجش و ارزشیابی سوادآموزی منطقه برای حضار ارائه شد.

میررضا شفیع پور، معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش ضمن تبریک آغاز ماه ربیع الاول، درخصوص پیشینه تاریخی سواد در ایران اسلامی در دوره های مختلف تاریخی سخنانی ایراد کرد.

وی اظهار کرد: در طی قرن اخیر تحولات بزرگی در حوزه سواد آموزی رخ داده است و با فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) در هفتم دی ماه 1358 بزرگترین گام در ریشه کنی سواد آموزی در ایران اسلامی برداشته شد و با پیگیری رهنمودهای امام راحل و فعالیتهای انجام شده در حوزه مبارزه با بی سوادی، امروز می توان گفت که بیش از 95 درصد جمعیت کشورمان دارای سواد خواندن و نوشتن هستند.

شفیع پور، معاونت نهضت سواد آموزی شهر تهران در ادامه بر لزوم عمل به برنامه سالانه، همکاری تنگاتنگ نهادها و دستگاه های ذیربط و تلاش بر مهارت آموزی سوادآموزان، تبلیغات و اطلاع رسانی گسترده در جذب و شناسایی افراد بی سواد و کم سواد و کودکان بازمانده از تحصیل، تاکید کرد و افزود: امید می رود با استفاده از فرصتهای موجود، بی سوادی به طور کامل ریشه کن شود و ما با گذر از بی سوادی بتوانیم به سایر وجوه سواد که در جهان امروزی تعاریف متفاوتی دارد، بپردازیم. در سال جاری با وجود شیوع ویروس کرونا با رعایت پروتکلهای بهداشتی و بهره برداری از فرصتهای ایجاد شده در برنامه سازی و فضای مجازی به اهداف برنامه عمل سوادآموزی دست پیدا کنیم.

در همین راستا میلانی، رئیس اداره واگذاری نیز سخنانی در خصوص اهمیت همکاری مدیران مدارس در جذب نیروی انسانی و عمل به شعار مدرسه محوری بیان و اظهار امیدواری کرد تا بتوانیم با رویکرد هر مدرسه یک کلاس سواد آموزی در این حوزه فعالیتهای مثمر ثمری داشته باشیم.

همچنین شهلا انصاری فر، ضمن تقدیر از عملکرد منطقه 8 در دستیابی به اهداف برنامه عملیاتی و شیوه برگزاری آزمونها و رعایت پروتکل های بهداشتی در دوران شیوع کرونا در منطقه، به بررسی نقاط قوت و ضعف میزان حجم ابلاغی پرداخت و بر لزوم جذب و تحت پوشش قرار دادن حجم ابلاغی سودآموزی ایرانی و دروه های تحکیم تاکید کرد.

در ادامه علی توکلی، سرپرست معاونت سوادآموزی منطقه نیز به تشریح فعالیت های صورت گرفته در حوزه جذب و پالایش و شناسایی اولیا کم سواد و بی سواد منطقه و تبلیغات برای جذب این افراد پرداخت.

در پایان شفیع پور از مدیریت منطقه 8، مینو زمان، معاونت سوادآموزی و شورای معاونین منطقه تشکر و از مجموعه مستندات ونمایشگاه دستاوردهای این معاونت بازدید به عمل آورد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار