رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی؛

مشاورین مدرسه موظف به حضور فعال در مدرسه هستند

تبریز(پانا) - رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعلام کرد مشاورین مدرسه موظف به حضور فعال در مدرسه هستند و تمام فعالیتهای مشاورین باید با محوریت آسیبهای اجتماعی باشد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مشاورین مدرسه موظف به حضور فعال در مدرسه هستند

رئیس اداره مشاوره در جلسه ویژه ارتقا خدمات مشاوره ای و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی در شرایط کرونا گفت: وظایف مربیان و معاونین پرورشی، مشاوران در مدرسه و هسته ها دشوار است و در این بین در شرایط سخت کنونی کرونا، مشاوره در خط مقدم قرار دارد. نقش های اساسی و مسئولیت پذیر برعهده مشاورین است و آنها باید همیشه پایه کار و در میدان عمل باشند و پیشگیری از آسیب های اجتماعی را هدف خود قرار دهند. همچنین تمام فعالیتهای مشاورین باید با محوریت آسیبهای اجتماعی انجام شود.

وی افزود: مبنای فعالیت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است و نگاه آموزش و پرورش تمام ساحتی است که عدالت آموزشی و پرورشی و تربیتی در آن مشهود است. او تاکید کرد: شاه کلید سند تحول مسائل تربیتی است. بر این اساس در شرایط موجود هیچ دانش آموزی از تربیت و آموزش نباید عقب بماند. با مسئولیت پذیری بیشتر و با نیروهای کارآمد که در مراکز مشاوره حاضر هستند و در محیط های سالم برای ارائه خدمات به اولیا و دانش آموزان حضور یابند.

غلامی گفت: در استان ۹ مرکز مشاوره با نیروی متخصص و فضای کافی داریم و نیز ۲۸ هسته مشاوره مشغول به کار هستند. هدف اصلی ما در راستای سند تحول بنیادین ارائه خدمات مشاوره از ورود به آموزش و پرورش تا پایان تحصیل دانش آموزان است. ولی متاسفانه به علت کمبود نیروی انسانی به تمامی مقاطع نتوانستیم نیرو اختصاص دهیم و فقط در دوره اول مشاور داریم.

وی خاطرنشان کرد: بسته تحولی چند محور جدید را که شامل پیام مشاور، صدای مشاور، طرح همدل و استفاده از ظرفیت رسانه های استان است را در خود دارد. پیام مشاور در شبکه شاد برای دانش آموزان با موضوع هدایت تحصیلی، تاب آوری و... با تشکیل کانال پیام مشاور فعال خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش فضای مجازی بسیار مهم است و با تفکر سیستمی بین اولیا و مشاورین و دانش آموزان عامل موفقیت مشاوران است. خدمات رسانی به موقع همراه با تحت پوشش قرار دادن مدارسی که مشاور ندارند هدف اصلی این طرح است. مدارسی که مشاور ندارند با این طرح می توانند از وجود مشاور در فضای مجازی بهره مند شوند.
غلامی ادامه داد: برابر بررسی های کشوری در حوزه معاونت پرورشی، رتبه اول به استان ما تعلق گرفت. اداره مشاوره در این موضوع فعالیت وسیعی داشت به طوری که در بحث تولید محتوی ۱۵۸۰ محتوی تولید شده داشتیم که بعد از گذر از فیلترهای مختلف، در نتیجه ۸۷۵ محتوا به کشور ارسال و ۳۷۴ تولید محتوا در شبکه شاد بارگذاری شده است.
وی با بیان خدمات این اداره در دوران کرونا گفت: مشاورین مدرسه موظف به حضور فعال در مدرسه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی هستند و همچنین خدمات مشاوره در شرایط کرونایی، صرفا با حضور در مراکز و هسته ها نیست و این خدمات باید با تماسهای تلفنی هر یک ماه یکبار مشاوران با اولیای دانش آموزان پا را فراتر از آنچه هست بگذارند.
در طرح صدای مشاور نیز تمامی هسته های مشاوره از طریق تلفن ارتباط خود را با اولیا و همکاران و دانش آموزان انجام می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار