رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش البرز خبر داد:

طرح تحولی "مدرسه کانون تربیتی محله" در 10 درصد مدارس استان اجرایی می شود

کرج (پانا)- طرح تحولی "مدرسه کانون تربیتی محله" در سال تحصیلی 1400-1399 در 10 درصد مدارس استان اجرایی می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۱۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
طرح تحولی "مدرسه کانون تربیتی محله" در 10 درصد مدارس استان اجرایی می شود

به گزارش اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان البرز، حمید میرزایی در مراسم استانی گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان گفت: همه ساله از 24 الی 30 مهرماه به عنوان هفته پیوند اولیا و مربیان نام گذاری شده است و با اعلام شعار محوری و روز شمار، برنامه های بزرگداشت این هفته در سطح مدارس، مناطق و استان برگزار می شود.
میرزایی ادامه داد: شعار محوری امسال "مدرسه کانون تربیتی محله" است که از جمله طرح های ابلاغی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 1400 - 1399 است و در 10 درصد از مدارس استان با محوریت و مدیریت انجمن اولیا و مربیان مدارس و با هدف بهره گیری از ظر فیت های متقابل مدرسه و نهادهای دولتی و غیر دولتی جامعه محلی اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: بر مبنای راهکار 7 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه به عنوان یکی از کانون‌های پیشرفت محلی، به ویژه در ابعاد فرهنگی - اجتماعی بوده و می بایست زمینه های لازم برای نقش آفرینی مدرسه به عنوان کانون کسب تجربیات تربیتی محله فراهم شود.

میرزایی گفت: مدرسه باید جلوه‌ای از جامعه اسلامی و حیات طیبه باشد و تقویت همکاری مدرسه با مراکز فرهنگی و علمی محله به ویژه مسجد و کانون‌های مذهبی و حوزه‌های علمیه و مشارکت فعال مدیران، معلمان و دانش‌آموزان در برنامه‌های مرتبط محله و نیز حضور نظام‌مند و اثربخش روحانیون توانمند و مبلغان مذهبی با تجربه در مدرسه از راهکارهای رسیدن به چنین هدفی است.
وی خطاب به مدیران مدارس استان در خصوص لزوم برگزاری انتخابات اولیا و مربیان تاکید کرد: مدیران واحدهای آموزشی با اولویت تشکیل گروه اولیا در شبکه شاد و یا بهره برداری از کانال مدرسه در این شبکه که همه دانش آموزان مدرسه نیز عضو این گروه هستند و با رعایت کامل آیین نامه اجرایی انتخابات مندرج در دفتر راهنمای فعالیت های انجمن نسبت به برگزاری انتخابات؛ به نحوی که تمام اولیا فرصت داوطلب شدن در صورت تمایل و شرکت در فرآیند رای دهی را با امنیت کامل داشته باشند اقدام کنند.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان البرز اضافه کرد: انتخابات حضوری تنها به عنوان مکمل روش های فوق به منظور ایجاد فرصت برابر برای اولیایی که عضو شبکه شاد نیستند، به صورت زمان بندی کلاس به کلاس، در فضای باز مدرسه و در صورت عدم تعطیلی مدارس (طبق مصوبه ستاد کرونا) برگزار می شود.
میرزایی در پایان با بیان اینکه مدارسی که بیش از 50 دانش آموز دارند، مجاز به برگزاری انتخابات به روش حضوری نیستند تصریح کرد: این انتخابات نهایتا تا 6 آبان ماه 99 باید برگزار شده و صورت‌جلسه انتخابات و انتخابات هیئت رئیسه به اداره منطقه ارسال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار