ضرورت تشکیل کارگروه مشترک تامین اجتماعی و اتاق اصناف

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر ضرورت تعامل گسترده با شرکای اجتماعی، از لزوم تشکیل کارگروه مشترک تامین اجتماعی و اتاق اصناف خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۱۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت تشکیل کارگروه مشترک تامین اجتماعی و اتاق اصناف

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، مصطفی سالاری در جلسه‌ با اعضای هیات مدیره اتاق اصناف ایران اظهار ;vn: به منظور تعامل با شرکای اجتماعی یک کار گروه مشترک در سازمان تامین اجتماعی فعال و یک گروه نیز با حضور مدیران حوزه‌های مختلف سازمان و مدیران حوزه تعاون در فضای مجازی تشکیل می‌شود که امکان گفت وگوی مداوم و همفکری با نمایندگان شرکای اجتماعی فراهم شود.

وی با بیان این که تامین اجتماعی در این شرایط سخت اقتصادی ماهانه بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان حق بیمه دریافت می‌کند، گفت: شفافیت و پاسخگویی نیز در اولویت این سازمان است و با دریافت حق بیمه تعهداتی در قبال جامعه هدف برعهده داشته که باید این تعهدات قانونی را به نحو احسن انجام برساند.

سالاری افزود: اکنون حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته و ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته است که این جامعه (به همراه اعضای خانواده) به ۴۵ میلیون نفر می‌رسد و باید با اطمینان خاطر از خدمات تامین اجتماعی برخوردار باشد و هدف نهایی این سازمان هم رفع دغدغه و نگرانی نیروی کار است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بهبود وضعیت معیشت بازنشستگان را نیز مهمترین وظیفه این سازمان برشمرد و گفت: ۶۶۰۰ میلیارد تومان مستمری ماهیانه‌ سال گذشته بازنشستگان، در سال جاری به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سالاری پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را نیز از تعهدات قانونی سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و افزود: تاخیر ۱۸ ماهه پرداخت مطالبات مراکز درمانی جبران شد و امروز پرداخت‌ها (بدون تاخیر) مطابق با قانون در حال انجام است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت شفافیت و تسهیل خدمت رسانی در سازمان تأمین اجتماعی، گفت: حدود دو هزار بخشنامه با مشارکت فعال نمایندگان شرکای اجتماعی تنقیح و در نهایت با تکمیل این فرآیند ۶۰ بخشنامه تنقیحی جایگزین دو هزار بخشنامه قبلی می‌شود.

رئیس اتاق اصناف نیز در این جلسه با اشاره به بهره‌برداری اصناف از خدمات سازمان تأمین اجتماعی و تعاملات اثربخش عنوان کرد: روحیه تعامل و گفت وگو با شرکای اجتماعی باید در هر یک از مجموعه‌های سازمان گسترش یابد و سه جانبه گرایی در ساختار سازمان تامین اجتماعی تقویت شود.

سعید ممبینی همچنین مقررات و روند اجرای قوانین مشاغل سخت و زیان‌آور را نیازمند اصلاح عنوان و اظهار کرد: در خصوص مشاغل سخت و زیان آور به کارفرمایان صدمه وارد می‌شود و از فساد در فرآیندهای آن باید جلوگیری شود.

مهرداد قریب معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: تقویت تعامل با شرکای اجتماعی همواره مورد توجه سازمان تامین اجتماعی است و تعهدات به نحو مطلوب در قبال اصناف انجام می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات اصناف در خصوص با بیمه پردازی نیز یادآور شد:۸۵ درصد اصناف لیست خود را به صورت مرتب و ماهیانه پرداخت می‌کنند.

قریب همچنین در ادامه تعامل سازنده و بهره‌گیری از نظرات شرکای اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در سازمان تأمین اجتماعی، اصلاح و تنقیح بخشنامه‌ها با مشارکت ذی‌نفعان و نمایندگان شرکای اجتماعی در حال انجام و مشارکت شرکای اجتماعی در تنظیم بخشنامه‌ها از اقدامات حائز اهمیت سازمان تامین اجتماعی است.

روزبه کردونی رئیس موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی هم اظهار داشت: نگاه عالمانه و مسئله محور اتاق تعاون موجب رفع مشکلات و برقراری تعامل سازنده برای بهبود خدمت‌رسانی سازمان تأمین اجتماعی به این مجموعه شد.

به گفته وی، تعامل با شرکای اجتماعی تنها با هدف بیان دیدگاه‌ها صورت نمی‌گیرد و هدف نهایی دستیابی به فهم مشترک و همفکری برای بهبود و ارتقاء مستمر خدمات به جامعه است.

عمران نعیمی مدیرکل امور حقوقی و قوانین سازمان تأمین اجتماعی نیز در این نشست گفت: به منظور ایجاد شفافیت حداکثری، تمامی بخشنامه‌های بیمه‌شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان از طریق سایت سازمان تأمین اجتماعی در دسترس عموم مردم قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار